Skillnad årsmodell -06, -07, Husaberg Fs650e

Kaptenkork

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
VTR sp1, Husa Fs650e
Hej,
jag undrar vad det är för skillnad mellan årsmodellerna på Husaberg -06, -07.
Mitt problem består i att jag har köpt en ny -07:a och det står så på kvittot men fick i dagarna hem registreringsbeviset och där står att det är en -06:a.
Har jag blivit blåst eller kan ngon förklara hur det kan bli så.Jag är första ägaren, aldrig tidigare registrerad.
Ny på forumet och hoppas någon vill och kan hjälpa mig.
Jag har inte kontaktat firman för jag vill ha lite "kött på benen" innan.
Tacksam för all hjälp!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Samma för mig faktiskt. Har inte heller forskat vidare i det. Men eftersom de flesta hojar kommer på hösten innan "rätt år" så ligger säkert förklaringen i det. Enda jag kan komma på iaf.

Vet inte vad som skiljer exakt. Men vill minnas att svarta fälgar o gaffelben kom till -07 modellen bl.a. tillsammans med svart plast.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
När det gäller årsmodeller så är det väldigt lurigt idag, både mc och bil och det skiljer sig även märke till märke och årsmodell till årsmodell. Det som står i reg.beviset är det datum som hojen/bilen är uttagen eller avställd första gången och inte vilken modell det är. Ska idag hämta min nya hoj ducati hypermotard och i reg.beviset står års -07 men enligt säljaren finns det bara -08:eek:r i Sverige. Det antagligen pga att MC-firman tecknat en avställningsförsäkring förra året då dem fick in hojen. Sen ganska logiskt så skulle tex en bilfirma ha en ny bil års -02 till försäljning men den står i bilhallen i 3 år innan den säljs så kan det ju inte vara en -05 sen bara för det är då den tas ut i trafik. I många fall finns det ju uppenbara skillnader på årsmodeller, tex -02 fick audi a4 ny kaross och då är det enkelt att skilja den mot tidigare modeller men jämför man -02 & -03 så är det mkt svårare.

Sen skillnader på husa 650 -06 & -07 så är det mest kosmetiskt, svarta fälgar, svart plast och andra dekaler. Har för mig att det är annan vev oxå samt lite små uppdateringar i motorn men inget större..

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
men den står i bilhallen i 3 år innan den säljs så kan det ju inte vara en -05 sen bara för det är då den tas ut i trafik. I många fall finns det ju uppenbara skillnader på årsmodeller, tex -02 fick audi a4 ny kaross och då är det enkelt att skilja den mot tidigare modeller men jämför man -02 & -03 så är det mkt svårare.

Fast i det fallet kom ju den mitten 01 och ändå säger folk 02:D :tungan

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...