Skillnad mellan Supertech och Supertech R (Stövlar)

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Nån som har koll på vad skillnaden är, och hur man ser skillnad mellan
AlpineStars Supertech och Supertech R?

(Hojstövlar alltså)

/Jocce

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Supertech är fjolårets... Supertech R är årets!
....trot jag!

Supertech R blir det för mig i sommar! :) Yeeeeay!

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Supertech är fjolårets modell, men vad jag vet skiljer det inget modellerna emellan när det handlar om innersko/konstruktion. Det är bara ett lite annorlunda designat skal.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nästan rätt. Supertech har funnits i ett par olika varianter genom åren. Den första hade dragkedjan bak, sen hamnade dragkedjan på insidan. På Supertech R, som kom förra året sitter dragkedjan på utsidan. Supertech R är bekväma och förhoppningsvis säkra. Det enda minuset är priset som sedan 1/4 ligger på 4600:-.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
de är väldigt annorlunda i innerskon och mycket mindre,de gamala är nästabn som snowboardskor i jämnförelse.om mellanskillnaden är värt det?inte i mina ögon men man slipper tryckpunkten som var på lilltån på de gamla.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nästan rätt. Supertech har funnits i ett par olika varianter genom åren. Den första hade dragkedjan bak, sen hamnade dragkedjan på insidan. På Supertech R, som kom förra året sitter dragkedjan på utsidan. Supertech R är bekväma och förhoppningsvis säkra. Det enda minuset är priset som sedan 1/4 ligger på 4600:-.
Och varför har ni inte öppet idag? :4skrika

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kör S-tech R grymt sköna stövlar! Helt underbart att kunna dra ur innerskon när man stannar och det är varmt ute :) Vill du veta hur du ser skillnad så står det supertech R på utsidan av stöveln :tummenupp

PerD

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
2003, Yamaha R6
Har ett par Supertech R jag också och håller med om att dom är grymt sköna.

Måste passa på att ställa en dum fråga om skon dock.. Plasten som sitter framme på utsidan av skon vid tårna..(sett det på flertalet andra också) vad ska det vara bra för? Det står ju Pull på den så något borde man kunna göra med det. Har kanske dragit för löst eller åt fel håll, för jag vet inte vad jag hoppas kunna få ut av att dra i den? :D
Hoppas någon kan svara på den (antagligen rätt korkade) frågan. :confused: :3freak

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Måste passa på att ställa en dum fråga om skon dock.. Plasten som sitter framme på utsidan av skon vid tårna..(sett det på flertalet andra också) vad ska det vara bra för? Det står ju Pull på den så något borde man kunna göra med det. Har kanske dragit för löst eller åt fel håll, för jag vet inte vad jag hoppas kunna få ut av att dra i den? :D
Hoppas någon kan svara på den (antagligen rätt korkade) frågan. :confused: :3freak

Utbytbara skydd, så man slipper skrapa sönder stövlen vid kraftiga nedlägg.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan

Skrapskyddet? Det kan bytas ut mot exvis titan för posörpoäng.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

http://www.biker-land.de/products/en/Boots/Racing-boots/Alpinestars-Supertech-R-black.html

Sjukt billigt om dom går för 4600:- hemma. Nån som handlat från biker-land å vet om dom sköter sig?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...