Skillnad på domhära motorerna ?

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Hejsan är det nån skillnad på Lifan 125cc och Lifan 125cc Race Engine ?

Isåfall HUR ser man skillnaden ?



Bilder

1 Lifan 125cc Race Engine - grå
2 Lifan 125cc - Svart




Tack i förväg :)
 

Bifogat

  • Lifan120MonsterEngine.jpg
    Lifan120MonsterEngine.jpg
    19.5 KB · Visningar: 124
  • 8328331_o.jpg
    8328331_o.jpg
    23.2 KB · Visningar: 99

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
hittade lite.. TROR jag

Där det e inringat vid oljepluggen så sticker det inte ut nån "kant" på Vanliga motorn med det gör det på Race enginen...

Vid pilarna sitter det skruvar på vanliga så man kan skruva bort den men inte på Race enginen..

Rätta mej om jag har fel och fyll gärna i med mer saker...


Edit: Glömde bilden :va























OCH är den nån skillnad innuti motorn ? på cc och kvalité ? Passar delarna från Race enginen ?
 

Bifogat

  • Kopia av Lifan120MonsterEngine.jpg
    Kopia av Lifan120MonsterEngine.jpg
    19.9 KB · Visningar: 98
Last edited:

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Sala
Hoj
.
race borde ju hålla bättre kvalité då de är en nyare och uppdaterad version på lifanmotorn.. är 5-skivig koppling på race har jag för mig också.. de du har ringat in är kopplingsarmen.
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
race borde ju hålla bättre kvalité då de är en nyare och uppdaterad version på lifanmotorn.. är 5-skivig koppling på race har jag för mig också.. de du har ringat in är kopplingsarmen.



:D

Okej men vart sitter kopplingsarmen på den "gamla" då ? Håller den "gamla" bra i kvalité och går den bra ?
 

kjh69

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
näsum
Hoj
2st XR600 -94, Yamaha SR500 -81, CBR1000F -99
Själva namnet "race" hittade jänkarna på för att kunna skilja de olika Lifan modellerna åt.
Den svarta motorn du visar på bild är den så kallade "Race" engine, den kan på vissa modeller ha en anorlunda bult delning på pinnbultarna som håller cylinder och topp på plats mm.

Den silverfärgade är en nyare variant som kallas "Monster". Monster är den nyare av dessa 2 motorer och har alu cylinder samt går att kicka igång med vxl i. Allra bästa växel lådan har motorerna med alla växlar upp (N1234)

Sedan så har fler Importörer i Sverige inte haft någon koll på vad dom kallat sina motorer för, och därmed utgett felaktigt namn vid flera tillfällen.
//Johan
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Själva namnet "race" hittade jänkarna på för att kunna skilja de olika Lifan modellerna åt.
Den svarta motorn du visar på bild är den så kallade "Race" engine, den kan på vissa modeller ha en anorlunda bult delning på pinnbultarna som håller cylinder och topp på plats mm.

Den silverfärgade är en nyare variant som kallas "Monster". Monster är den nyare av dessa 2 motorer och har alu cylinder samt går att kicka igång med vxl i. Allra bästa växel lådan har motorerna med alla växlar upp (N1234)

Sedan så har fler Importörer i Sverige inte haft någon koll på vad dom kallat sina motorer för, och därmed utgett felaktigt namn vid flera tillfällen.
//Johan

Okej, Men du ser skruvarna på sidan av "race" jag har inte sett dom på NÅN Monster alls.. Fiddyn jag ska köpa (på bilderna) har växlarna 1N234Upp och den e svart men ser inte ut som den svarta, utan ser ut som den gråa fast den e svart...
 

1Ce

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Snakepit Cobra , Yamaha YZ 80 -93
Går inte att kicka igång den svarta motorn med växel i pga sekundärkoppling/primärkoppling, kommer inte ihåg vilket som var vilket..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top