skillnad på michelin däck

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Hur stor skillnad är det på fäste kontra miltal mellan dessa däck
Pilot power
pilot road2
Pilot power 2ct
Jag kommer troligen ej att banköra men gillar att pressa lite i de kurviga partierna av vägarna
Pirelli diablo däcken som sitter på nu har slitits ner väldigt fort däcken satt på när jag köpte den och var relativt fräscha men efter bara 80 mil så tittar korden nu fram.:va
Kan kanske vara en produkt av att hela tiden vilja höra twinnens underbara sång vid både gaspådrag och gasavslag:yoparty .
 

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph 1965
Hur stor skillnad är det på fäste kontra miltal mellan dessa däck
Pilot power
pilot road2
Pilot power 2ct
Jag kommer troligen ej att banköra men gillar att pressa lite i de kurviga partierna av vägarna
Pirelli diablo däcken som sitter på nu har slitits ner väldigt fort däcken satt på när jag köpte den och var relativt fräscha men efter bara 80 mil så tittar korden nu fram.:va
Kan kanske vara en produkt av att hela tiden vilja höra twinnens underbara sång vid både gaspådrag och gasavslag:yoparty .


Pilot Power 2CT om du vill ha ut max av cykeln. de borde ge dig 400-500 säkra mil. Nya Road 2CT skulle jag tippa ger dig 600-800 mil. Med lite uppvärmning fixar Road 2:eek:rna även lite banåka med förstånd.
En twin käkar däck, men vem vill åka fyrpip?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hur stor skillnad är det på fäste kontra miltal mellan dessa däck
Pilot power
pilot road2
Pilot power 2ct
Jag kommer troligen ej att banköra men gillar att pressa lite i de kurviga partierna av vägarna
Pirelli diablo däcken som sitter på nu har slitits ner väldigt fort däcken satt på när jag köpte den och var relativt fräscha men efter bara 80 mil så tittar korden nu fram.:va
Kan kanske vara en produkt av att hela tiden vilja höra twinnens underbara sång vid både gaspådrag och gasavslag:yoparty .

Pilot Road 2CT kommer ge dig mest mil & passa dig bäst.
Pilot Power / 2CT är bättre för riktiga nedlägg i kurvor, men det går att köra hårt med Pilot Road-däcken också! :)
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Tänkte smita in en egen fråga i tråden.
Har Pilot Sport på min nya SV. Bakdäcket kommer snart vara slut så jag undrar vilket annat Michelindäck som lirar ihop med framdäcket? Vill ha ut fler mil på bakdäcket alltså.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Tackar för hjälpen har beställt Road2 nu så får vi se vad dessa duger till.
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Var i kväll ute och åkte med min R1000K5 utrustad med Dunlop Qualifier,
Ps! Dessutom så var Qualifier så pass bra på bana att jag med samma set slog gällande banrekord på Nürburg ring 4!! gånger under dom 44!! varv (ca 91 mil) som dom fick sitta på & dom ser fortfarande skrämmande nya ut där dom står och glänser i vår butik!! ;) Ds!

Ar det dom vanliga qualifier, eller dom nya som heter RR??
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Dom VANLIGA Qualifier då Qualifier RR inte kommer förrän i juni 2007!!

/Fürstenhoff.

Tack för svaret. NU har jag köpt ett par för att testa, bla. för att så många här bara skrivit positiva omdömen om dom däcken. Jag alltid hatat Dunlop av någon anledning, men nu blir det till att testa!

/peppe
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020

Rekomenderat däckstryck i från mig - 2.2-2.3 fram, 2.4-2.5 bak!! :tummenupp

Du verkar ha erfarenhet av olika däck och däcktryck så jag frågar.
Har ett par Michellin Pilot Power 2CT på min CBR 600 -99. I boken och på kedjeskyddet står det 2.5 fram och 2.9 bak. Ska man ha detta eller ska man ha lägre tryck när man kör på bana? Vanlig landsvägskörning, vilket är att föredra. Lite mindre, som det rekommenderas eller lite högre enligt boken?
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Rekomendationerna på respektive fordon är ALLTID för högt då dom måste ta med beräkningarna att man åker längre sträckor samt har en passagerare på moppen

Antar slitaget blir mindre på däcket eftersom det blir mer rullyta mot vägen, dvs. slipper ta upp så mycket vikt / kontaktyta?

Vad är längre sträckor? Vanligtvis kör jag 15-20 mil när jag är ute.

Om man ska semestra med hojen (lätt packning men dagsetapper på 40-50 mil med inslag av Bundes Autobahn 160+). Ska man då ha rekommenderat lufttryck i däcken?

Kanske lättare att svara om jag formulerar om frågan. Finns det tillfällen då man ska ha rekommenderat tryck i däcken?
 
Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top