Tack för svaret MaG men jag har inte 45k allt lägga endbart på hojjen tyvärr. Har ungefär mellan 35 och absolut max 40k att spendera enbart på mcn. Måste spara pengar till kortet/utrustning/försäkring/lås osv osv... kostar
När jag kollat runt på blocket brukar 640'in faktiskt ligga upp till 5k billigare i årsmodellerna 03-05 kanske just för att efterfrågan verkar vara lite mindre på 640'in.
Eftersom det blir min första riktiga MC och jag har inte kört något större än 250cc förut så kommer effekten hos en 640 räcka och bli över för min del antagligen.
Det är väl klart att service-intervallerna spelar en stor roll? Att serva en hoj mer än absolut nödvändigt är ju såklart bra men då skulle du behöva serva än 625:a ännu mer än 250mil's intervaller...
Så för att sammanfatta egentligen så kommer jag nog satsa på 640 eftersom det är längre service-intervaller på dem tidigare årsmodellerna och dem verkar vara liiite billigare. Mjukare sadel och större tank är ett litet extra plus i kanten bara som inte avgör hojvalet. Förgasaren kommer jag från början inte se som något problem alls men kanske senare... eller inte? Jag har ingen aning
EDIT* Om jag nu skulle få in lite mer kosing från alla jävla extra-tider jag tar på jobbet under vintern så skulle jag absolut satsa på en 625:a från 05 istället! Men det är då bara en sak jag har oklart.. vad är skillnad på sxc/smc? Smc = SM från början och SXC = offroad-utförande från början antar jag väl men är det något mer än hjul/frambroms/dämpar-inställningar som skiljer mellan dem två?