Skillnader GSXR1000 -01 -02

bengtn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
zx12r
Vet någon vad det är för skillnader på 01:an och 02:ans GSXR1000, vad kan man kolla efter för att se om det är en 01:a eller 02:a, detta kan vara lite lurigt om det är importhoj då man kanske inte riktigt vet ursprunget, någon som vet vad jag kan kolla efter?

Gasarn

Action man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -01
Lättast är väl att titta på bagagekrokarna på bakramen. På -01 är alla 4 svetsade, på -02 är 2 skruvade (de bakre tror jag).

Sen är lacken annorlunda. -02orna har t.ex. silverfärgade strajps nedanför dynan.

Last edited:

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
02:an har andra backspeglar samt att mellan röret är rostfritt medans det på 01:an är av svart stålplåt, kylaren är silverfärgad på 02:an och svart på 01:an.

Gasarn

Action man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -01
Kompletterar med att -01 har manuell choke på vänster handtag, -02 har automatchoke.

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Gasarn skrev:
Kompletterar med att -01 har manuell choke på vänster handtag, -02 har automatchoke.

Jag tror att både det vänstra o högra lyset lyser vid halvljus på 02-an. På 01-an så lyser bara ett vid halvljus.
Gasarn, har du choke på din? Jag saknar de eftersom min har insprutning.....:)

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Söderlund skrev:
Jag tror att både det vänstra o högra lyset lyser vid halvljus på 02-an. På 01-an så lyser bara ett vid halvljus.
Gasarn, har du choke på din? Jag saknar de eftersom min har insprutning.....:)

Jag har chocke på min hoj även fast jag har insprut och om du har en 01:a så bör även du ha choke.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Gixxer Rolle skrev:
Jag har chocke på min hoj även fast jag har insprut och om du har en 01:a så bör även du ha choke.

är det inte en "tomgångshöjare" du menar? sitter väl en sån på TL1000 om jag inte minns fel

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Gixxer Rolle skrev:
02:an har andra backspeglar samt att mellan röret är rostfritt medans det på 01:an är av svart stålplåt, kylaren är silverfärgad på 02:an och svart på 01:an.

Jag tror att även det svarta mellanröret är av rostfritt material.
På min gamla TL1000S så var grenrören mattsvarta, men det visade sig att dom ochså var gjorda i rostfritt så jag polerade dom blanka o fina. (mycket jobb men lättare att hålla rent sedan :tummenupp )

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024