Skinnställ - Erfarenheter och rekommendationer

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hepp!

Tänkte eventuellt byta ut mitt lilla Harly-inspirerande (Tack för den passningen Norris ;)) skinnställ mot ett tvådelat eller helställ.
Man läser mycket om olika ställ, sådana som håller bättre och sämre, vissa som spricker i sömmar bara man använder stället osv. Skriv gärna om just dina erfarenheter av ställ och vad du skulle köpa idag om du fick välja.

/Freppa

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Dainese-stället funkade jättebra när jag kraschade iallafall... :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har kraschat i samma Daineseställ två gånger, och det funkar att krascha i igen. Dainese is it.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Helställ av kraftig racing-modell - tjock vaddering och rikligt med skydd på alla utsatta ställen, samt ventilerat så att det blir behagligare under sommaren. Kör med IXS just nu, men det finns andra märken som har liknande modeller förstås. Nackdelen är priset. Det är svårt att hitta motsvarande för under 14-15.000:- (om de är nya).

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Köp ett välventilerat ställ, alltså med perforerat skinn. Kyla kan du skydda dig mot genom att ta något över - t ex ett regnställ - men det är svårare att skydda sig mot värmen. Perforering gör inte så stor nytta i stan men är jäkligt skönt på landsväg.

Skyddsmässigt är det min tro att det är viktigare hur det sitter (att det sitter riktigt bra) än vilket märke det är, i vart fall så länge vi talar om de stora, kända märkena.

Jag kör idag i ett IXS Kyalami helställ och hade gärna köpt det igen. Alpinestars, Spidi och Spyke är några andra märken jag skulle övervägt. De har alla snygga, välventilerade raceställ. Jo förresten, hade jag valt idag hade jag nog valt ett ställ med puckel. Fast det ser kanske konstigt ut på en GammGixxer.

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Det starkaste jag sett var ett gammalt Halvarsson av getskinn. Det hade 8 hårda vurpor på sitt samvete men gick ändå att använda. Skinnet och sömmarna är A och O. Min polare vurpade i låg hastighet i ett splirrans nytt Daineese och det gick åt fanders (liksom hans Araihjäm som sprack! och hans handskar csom släppte is sömmarna). Furygan har åtminstone tidigare haft en otrolig kvalitet på sina grejor.
IXS köper jag inte igen även om de nya är bra antar jag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
I min ständiga kamp mot överpriser är det här mitt standartips

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=697

Men jag skulle även kollat upp kjs grejer då de verkar vara riktigt sjyssta.

Sen är jag emot helställ på gata då ett tvådelat är så mycket mer praktiskt... Du kör ju längre än till kiosken och spänner om jag fattat det hela rätt.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Chrille skrev:
Du kör ju längre än till kiosken och spänner om jag fattat det hela rätt.

Nej nej, jag kör bara till Donken och stajlar för 14-åringar med min gammelgixxer..... Hmmm... vänta nu... det faktum att inte ens en fjortis vill ha mig och att jag kör en gammal hoj, kan det ha samband?! BUHUÄÄÄÄÄÄÄ! :crash

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...