Skinnställ för lång och smal

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Jag funderar på att köpa ett skinnställ. Jag ska gå Sporthojskurs på Gelleråsen i maj så är kanske bäst att ha bra grejjer tills dess. Nu har jag halv-billiga textil-kläder.

Tyvärr har jag inte en bra passform för att köpa kläder, normalt är kläderna lite för stora kring mage, bröst och axlar och lite för korta i armarna (190 cm och 80 kg, L i längd och M i bredd).

Finns det något bra ställ för mig?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Lindstrands säger jag! Köpte ett sepang för cirka en månad sen. Jag är 182cm och väger 73kg.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

:rolleyes:

För femhundraelfte gången: Alpinestars ställ är INTE likadana i passform.

Alpinestars Vector var (utgående modell) gjorda för långa-smala, och kan hittas till väldigt bra priser. Jfr t.ex: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...SubProducts/Alpinestars-Vector-Race-suit-0016

Den nya Chargern misstänker jag ersätter Vectorn, men har inte provat det så jag kan eg. inte uttala mig närmare. Det var dock någon här nyligen som köpte ett, har jag för mig.

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Finns en 54 Farelle på nätet för 3995. Kanske skulle kunna passa.

Inga som kör med långa storlekar? Enligt fc-moto.de borde jag ha storlek 106 men hittar inga ställ med den storleken på deras webbplats.

(Jag vill nog ha två-delat trots allt.)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
:rolleyes:

För femhundraelfte gången: Alpinestars ställ är INTE likadana i passform.

Alpinestars Vector var (utgående modell) gjorda för långa-smala, och kan hittas till väldigt bra priser. Jfr t.ex: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...SubProducts/Alpinestars-Vector-Race-suit-0016

Den nya Chargern misstänker jag ersätter Vectorn, men har inte provat det så jag kan eg. inte uttala mig närmare. Det var dock någon här nyligen som köpte ett, har jag för mig.

Men överlag är alpinestars längre och smalare än andra märken. tex. Jämförde dom flesta alpinestars modellerna lelles hade hemma mot andra märken som berik och arlen ness.

matte_matte

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
HONDA CBR929RR -00
Jag hade samma problem som du. Tillslut blev det ett Lindstrands Silverstone strl 52 som de förlängde endast ärmarna på. Gick på 8000kr totalt, är helnöjd.
Är 196cm och väger 80kg.

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Farelle 54 satt väldigt löst kring midja och ben. Jag måste nog ha en tall-version eller mått beställa. :-(

Mange_H

RoH
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR954 -03
Yamahacenter har IXS-ställ. Många av modellerna finns i förlängda varianter.

Men 46 - 60
Men long 98 - 114

Där köpte jag och är nöjd , mitt är storlek 106 :tummenupp

Kolla urval på www.ixs.com

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag är 180cm lång och väger 68 kg. Jag provade lite olika ställ och Halvarsson passade bäst, storlek 48. Köpte ett "race-ställ" dvs. icke delbart för de var mycket tightare runt magen, smalare passform.

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Halvarsson funkar riktigt bra tycker jag för mig som är 188cm 82kg, även berik. När berikstället pajjade så tog jag ett arleness ställ istället och de va verkligen inte för min kroppsform, fattades många kilo på armar,lår o mage för de skulle sitta bra.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...