Skinnställ för långsmal

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Hoj
Kawa zx9r -99
Hej. Undrar om ni har tips på någon tillverkare som kanske gör skinnställ för lite smalare folk, har idag ett Spyke stl52 som satt ok när det var nytt men det har töjt sig alldeles förmycket (nybörjarfel).
Är 192cm lång och väger knappa 80kg så jag är ju inte direkt bred.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
psi sweden ordnar måttsytt du har SMC rabatt också. Mitt nästa ställ ska jag köpa där så man får nått som passar som man vill.

Annars sy in det du har hos en skräddare.

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
har samma mått o vikt som dig, körde med ett berik racing one innan stl 54, va tajt som attan till en början men sen satt det som en smäck, lite kort i benen o fick mecka ner det över knäna o töja ut det! grymt bra ställ för övrigt, räddade nog livet på mig oxå :)

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Hoj
Letar
Hoppas det är ok att man snår lite av tråden

Om en kille är ca 184 cm lång och väger närmare 80 kg, vilken storlek kan passa bäst, 50 eller 52??

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Hoppas det är ok att man snår lite av tråden

Om en kille är ca 184 cm lång och väger närmare 80 kg, vilken storlek kan passa bäst, 50 eller 52??

:tummenupp Köp en 54 åt grabben, det är en stor skillnad mellan skinnställ och tillverkare!!:tummenupp

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Själv så köpte jag ett Lindstrands Sepang.
Väldigt bra ställ och har tydligen vunnit tester som tidningen bike har gjort?

Där har jag storlek 50.
Är 186cm och väger ca 75kg och det sitter som ett korvskinn dvs precis som det ska.

som föregående sagt så skiljer sig storlekarna enormt mellan de olika tillverkarna.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Skulle rekomendera Berik eller Arlen Ness, bra "Nordiska" storlekar!
Tänk på att det sträcker till sig ungefär ½ storlek..

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
:tummenupp Om jag vore dig så skulle jag (om jag trivdes med stället) ta den till en skräddare dom gör underverk.:)

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Hoj
Letar
54 låter för stort...Är det ett racing ställ så ska det sitta jävligt tajt eftersom det töjer sig... jag ksulle nog hällre säga 52. Köpte själv ett 50 181cm,78kg(Berik ställ)

Okej okej, ja han vill inte att det ska sitta för tajt heller. Så om 50 satt bra på dig så bör han bli nöjd med 52. Jag tänkte köpa ett Berik ställ

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Okej okej, ja han vill inte att det ska sitta för tajt heller. Så om 50 satt bra på dig så bör han bli nöjd med 52. Jag tänkte köpa ett Berik ställ

Varför inte va lite lurig o bara hasa med honom till en Mc-butik med motiveringen "kolla hojar o prova ställ..." o när han då hittat ngt som han gillar (som du naturligt vis styrt honom mot) så säger du bara "ja då tar vi det!!" snacka nice överraskning...:tummenupp

edit: vet han om det redan?? *boring* :3freak :gnissla

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Hoj
Letar
Varför inte va lite lurig o bara hasa med honom till en Mc-butik med motiveringen "kolla hojar o prova ställ..." o när han då hittat ngt som han gillar (som du naturligt vis styrt honom mot) så säger du bara "ja då tar vi det!!" snacka nice överraskning...:tummenupp

edit: vet han om det redan?? *boring* :3freak :gnissla

Haha ja det vore ju det bästa...:tummenupp

Men han kör inte mc än utan ska börja övningsköra med mig i sommar, så varken han eller jag vet ju vad för skinnställ som passar. Därför vet han om det, men jag kommer gottgöra han för den missade överraskningen :D

Jocke S

Snabbare & Snabbare
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Yamaha 660 Tenere Yamaha WR 450
Köp nåt som passar riktigt bra. Det är så tråkigt när det är sådär. Man kan prova skinnställ tills man dör och ändå inte hitta det perfelta stället. Jag rekomenderar skräddarsytt. Det kostar inget extra och det kommer att sitta urläckert på din killes rumpa (för det är väl det du vill). Kolla PSI sweden, där får du även designa dina egna färger. Du har god tid på dig, än är det vinter :) eller :(

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Hoj
Letar
Köp nåt som passar riktigt bra. Det är så tråkigt när det är sådär. Man kan prova skinnställ tills man dör och ändå inte hitta det perfelta stället. Jag rekomenderar skräddarsytt. Det kostar inget extra och det kommer att sitta urläckert på din killes rumpa (för det är väl det du vill). Kolla PSI sweden, där får du även designa dina egna färger. Du har god tid på dig, än är det vinter :) eller :(

Det ska jag göra, tack :tummenupp, Haha you got me. Nog vill jag att det ska sitta snyggt allt ;)

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
till ts: vissa av arlen ness och beriks ställ finns i speciella storlekar för smala. har själv ett arlen ness multiplex i storlek 102 (motsvarar ca 56-58 på längden och 50 på bredden) som dock sitter lite löst i benen med mina 194cm och 72kg :rolleyes:

kolla på http://www.held-biker-fashion.de/index.php?plink=index&l=1&fs=&lg=e så ser du att vissa av ställen har fler storlekar att välja på. vet dock inte om dom säljs i Sverige. beställde mitt från fcmoto.de

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Till trådskaparen: Alpinestars Vector är också gjort för långa/smala. Finns ofta att få tag på i bra priser nu eftersom det är en utgående modell.

Till dalkullan: 54 låter på tok för stort. Jag är 186/88 och har ett ställ (Alpinestars race replica) i size 52, med såväl ryggskydd, bröstskydd som skyddshorts under.

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Hoj
Kawa zx9r -99
Till trådskaparen: Alpinestars Vector är också gjort för långa/smala. Finns ofta att få tag på i bra priser nu eftersom det är en utgående modell.

Till dalkullan: 54 låter på tok för stort. Jag är 186/88 och har ett ställ (Alpinestars race replica) i size 52, med såväl ryggskydd, bröstskydd som skyddshorts under.

Tack för alla svar! Hittade ett som sitter bra. Det blev ett Rev'it Replica.
Hoppas att jag kommer vara lika nöjd när säsongen börjar som jag är nu.

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
till ts: vissa av arlen ness och beriks ställ finns i speciella storlekar för smala. har själv ett arlen ness multiplex i storlek 102 (motsvarar ca 56-58 på längden och 50 på bredden) som dock sitter lite löst i benen med mina 194cm och 72kg :rolleyes:
beställde mitt från fcmoto.de

Yezzz,, har testat runt som en galning,,, man e ju 195cm 85kg och då e det inte lätt att hitta något som sitter bra. Fastnade faktiskt för just arlen ness multiplex men trodde bara att det fanns i dom vanliga storlekarna MEN SÅ VA JU INTE FALLET :) Får bli till att beställa ett storlek 106 ställ, såååå snyggt :tummenupp :tummenupp :tummenupp (tack för tipset)

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska