Skinnställ från PSI

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Undrar om det är nån här som använder Psi skinnställ.Funderar på att köpa ett Forte eller ett Atak därifrån eftersom det verkar vara enda alternativet när man inte är byggd som alla andra...Är det värt att lägga den extra tusingen som Forten kostar mot ataken?det som skiljer vad jag ser är att det är känguruskinn i Forten. :)

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Glömde ju fråga efter hur kvaliten verkar.Sen anledningen till att det nog är mitt enda alternativ är att jag är 1,75 o väger 90kg o har korta ben...

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX600F
Tja.
Jag äger ett tvådelat psi ställ. Känns bra tycker jag i förhållande till dom få ställ jag klämt och känt på. Hittar inga större brister, rejält med skydd också. Dock har ju inte stället fått stifta bekantskap med asfalten än, så hur pass bra det är i sömmar mm. vet jag inte.

//
Faux

Canoli

Leave the gun, take the cannolis
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
R1 2003
Kuben skrev:
Undrar om det är nån här som använder Psi skinnställ.Funderar på att köpa ett Forte eller ett Atak därifrån eftersom det verkar vara enda alternativet när man inte är byggd som alla andra...Är det värt att lägga den extra tusingen som Forten kostar mot ataken?det som skiljer vad jag ser är att det är känguruskinn i Forten. :)

Vart hittar jag et PSI ställ ?`

C

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kuben skrev:
Glömde ju fråga efter hur kvaliten verkar.Sen anledningen till att det nog är mitt enda alternativ är att jag är 1,75 o väger 90kg o har korta ben...

Fråga jörgen larsson han klotade 8 ggr i sitt inte ett hål lr nått :3freak
har sett det själv ska med beställa ett därifrån så fort det finns pengar till det

Swedie skrev:
Jag vet snart när jag får mina. :)

mina......vissa har det bra :mad: ;)

MC Doktorn

Guest
Jag är också ute efter ett raceriställ mina mått är 180x96, ska ner till 88 :)
Måste alltid ha stlk 58 minst.

Kanske måttsytt är grejen :va dock tycker jag designen på ställen lämnar en del att önska men jag gynnar hellre en svensk hantverkare än en kinesisk bonde.

Men va kostar det ser inga priser på hemsidan :va

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Swedie skrev:
Jag vet snart när jag får mina. :)

Du lär inte ångra dig.
Jag har personligen inte nåt själv....än...
Men känner Micke och har provat några ställ
och även sett Jörgen Larssons "live" efter x antal klotningar
och det såg oförskämt fräscht ut, för att vara klotat alltså.

Det blir garanterat ett sånt för min del efter att jag "vuxit" ur mitt... :hihi

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Lobo Gixxer skrev:
Du lär inte ångra dig.
Jag har personligen inte nåt själv....än...
Men känner Micke och har provat några ställ
och även sett Jörgen Larssons "live" efter x antal klotningar
och det såg oförskämt fräscht ut, för att vara klotat alltså.

Det blir garanterat ett sånt för min del efter att jag "vuxit" ur mitt... :hihi
Det lutar nog åt ett att man lägger pengarna på ett två delat Forte.Du som har provat o kännt på visa av ställen kanske vet om det är värt att lägga dom xtra pengarna på känguruskinn inte för att jag vet vad det ska vara bättre på...Har fått för mig att dom är mjukare. :confused:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Kuben skrev:
Det lutar nog åt ett att man lägger pengarna på ett två delat Forte.Du som har provat o kännt på visa av ställen kanske vet om det är värt att lägga dom xtra pengarna på känguruskinn inte för att jag vet vad det ska vara bättre på...Har fått för mig att dom är mjukare. :confused:

Vad jag har hört så skall känguruskinnen både vara lite mer följsamma men framför allt åxå slitstarkare. Men ring Micke ist, hans nummer finns i annonsen och snacka med honom så får du en bättre förklaring.
Men hade JAG valt hade det blivit känguruskinn. :tummenupp

Han har telefontid precis när du vill.... :rofl

#53 Larsson

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2003
Hoj
Suzuki gsxr600
Jag har kört med PSI i två år och jag kan garantera att kvaliten på ställen är grymma. Sen syr dom upp ställ precis dom färger och storlekar som jag vill ha och som passar hojen. Ställen kommer levererat med logga på ryggen. Det kallar jag service. Gå in på hemsidan och kika på bilderna, Det passade ganska bra, hoj + ställ. :)

Jörgen Larsson

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Då har man äntligen fått tummen ur och beställt ett ställ.Det blev ett tvådelat Tango.Har precis varit o fått måtten mätta och beställningen skickad.

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Då har man äntligen fått stället efter 12v. väntan.Satt som gjutet.Mjukt o skönt skinn.Är dock lite besviken på att det inte verkar gå att plocka ur ryggskyddet så man kan köra med ett löst...Ska kolla lite nogrannare sen nu ska man ut o provköra i det.Nytt ställ o ny hoj för en vecka sen o lelleträffen på mån kan det bli bättre.

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Kuben skrev:
2224778 Då har man äntligen fått stället efter 12v. väntan.Satt som gjutet.Mjukt o skönt skinn.Är dock lite besviken på att det inte verkar gå att plocka ur ryggskyddet så man kan köra med ett löst...Ska kolla lite nogrannare sen nu ska man ut o provköra i det.Nytt ställ o ny hoj för en vecka sen o lelleträffen på mån kan det bli bättre.

Trevligt trevligt att du fått det! Vilken "storlek" tog du? A (racingtajt), B (tajt), eller C (jeans under)? Själv tog jag B och det sitter riktigt bra!
Har oxå nyligen hämtat mitt Tango och med lite våld kan man få ut ryggskyddet utan att ta sönder något! :)

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Evert skrev:
2224935 Trevligt trevligt att du fått det! Vilken "storlek" tog du? A (racingtajt), B (tajt), eller C (jeans under)? Själv tog jag B och det sitter riktigt bra!
Har oxå nyligen hämtat mitt Tango och med lite våld kan man få ut ryggskyddet utan att ta sönder något! :)
Blev ett mellanting mellan A o B.Hur gjorde du för att få ur det..Som jag ser så måste man ju sprätta lite tyg för att få ur det.. :confused:

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Kuben skrev:
2225109 Blev ett mellanting mellan A o B.Hur gjorde du för att få ur det..Som jag ser så måste man ju sprätta lite tyg för att få ur det.. :confused:

lade jackan på golvet, vek ryggskyddet så att det blev en ganska ordentlig båge, öppnade öppningen så mycket att det kom precis utanför skyddet, drog blundade och hoppades på att det inte skulle gå sönder... det höll men krävde ganska mycket våld... :tungan :yoparty :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!