Skinnställ från Sharkspeed.com

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Tja.

Nu vid löning så funderar jag att köpa ett nytt skinnställ. Har kollat på Sharkspeed.com och hittat ett som jag skulle vilja ha.

Någon som beställt därifrån? Undrar mest hur materialet och storlekarna är.

Priserna är väldigt låga men vill inte betala för skräp så att säga.

Mvh KlimaX

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Sharkspeed = X3mseller som har fått en del kritik för både bristande kvalitet och nåbarhet via mail o telefon. Använd sökfunktionen i forumet på "X3M" och läs samt bilda dig en egen uppfattning.

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
Eller dra till din lokala handlare och testa ett par olika ställ och beställ på nätet sen ....
Gjört.
Lycka till.

Krooken

Rookie
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Suzuki Bandit 600 -97

Krooken

Rookie
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Suzuki Bandit 600 -97
Yes, jag har kollat där också! Problemet är att jag behöver ett ställ i strl 48 skulle jag tro. Finns inte så många av den storlek/modell där jag bor! Vill ha ett billigt, snyggt ställ asap!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hur vågar ni köra i ett ställ för 4papp???

Skulle hellre gå ner i modell/utrustning på hojen än köpa dålig säkerhetsutrustning!

Gå in på fcmoto.de och beställ ett reat kvalitetsställ! Prova storlek gör du hos din lokala handlare och helst rätt märke då de skiljer sig lite åt i passform!

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Köpte därifrån:huvet :huvet

Först pratade jag med med dem över telefon, jättetrevliga o tillmötesgående. Förklarade ungefär exakt kroppsbyggnad: Längd, vikt osv.
Fick då höra att strl 54 skulle passa jääättebra...

Skulle ta ca 2 veckor för leverans. Efter ca 4 veckor ringer de o säger att nåt har blivit fel, och frågar om jag kan vänta ytterligare nån vecka o få det direkt från tillverkaren istället?

Sagt o gjort o får det ca 4 veckor senare!!

Passade jääättebra- NOT!

Det enda som satt bra var över axlarna, sketlång över bålen, desto kortare i benen:va

Har sen bara j-vligt tråkiga saker att säga om det företaget och hur de hanterade returen/bytet. Men nu handlade inte tråden om det, så det ska jag vara tyst om:backontop

Nu har jag en kropp som är typ lite "satt". 90kg/181 cm med lite bredd över axlarna. Men passformen var helt åt helv.. Har provat kända märke i strl 54 o de har nästan alla suttit mer eller mindre bra.

Som Tussilago skrev: Kolla Blocket, dyker upp nya grejor där varje dag, speciellt nu när folk säljer av hojarna vid säsongsslut..

Summasummering: Sharkspeed-på egen risk, jag provade o det fungerade inte

Krooken

Rookie
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Suzuki Bandit 600 -97
Say no more! Jag vet att jag i alla fall inte ska beställa från dem. För o va lite övertydlig, är det som så att jag håller på med kortet nu och behöver ett ställ att övningsköra med.. Planerar i nuläget inte att köpa ett ställ jag ska ha flera år.. Där av snålar jag med det.

Stort tack för alla, och snabba svar!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag köpte nytt skinnställ idag hos en av de stora butikerna i stockholm!
Rea på några utvalda skinnställ!:tummenupp
Köpte ett SPYKE till priset av ett skinnställ på förutnämda webbsight!
Fördel? Ja jag får prova rätt storlek och jag har ett ställe att vända mig till om något går sönder och jag kan känna på alla sömmar och skinnkvalitet!
Så mitt tips!
Leta REA!!:yoparty

Nu är det bara hojen som saknas!!:D :D :hojcbr

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Lånar tråden för en fråga. Körde nyss omkull och blev då erfaren av att textilställ inte håller ett skit. Så jag vill gärna ha ett delat skinnställ nu hör till saken att jag kör till jobbet och måste få plats med byxor och skjorta under nåt tips på vad jag kan köpa?

//Dafe

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Lånar tråden för en fråga. Körde nyss omkull och blev då erfaren av att textilställ inte håller ett skit. Så jag vill gärna ha ett delat skinnställ nu hör till saken att jag kör till jobbet och måste få plats med byxor och skjorta under nåt tips på vad jag kan köpa?

//Dafe

skinnställ ska sitta som slickat på kroppen (om jag har förstått saken rätt) vilket betyder rygga med kläder om du ska köra till jobbet. dessutom är det inte snyggt med ett degit ställ när du inte skulle ha kläder under! Tänk på posörfakorn förbövelen!! :)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Skulle hellre gå ner i modell/utrustning på hojen än köpa dålig säkerhetsutrustning!

Gå in på fcmoto.de och beställ ett reat kvalitetsställ! Prova storlek gör du hos din lokala handlare och helst rätt märke då de skiljer sig lite åt i passform!

Så när man köper på rea så håller det inte

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Jag beställde också därifrån och är supernöjd med mina grejor. Hade tur att jag valde rätt storlek direkt. Sitter helt perfekt.

Krooken

Rookie
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Suzuki Bandit 600 -97
kunde inte låta bli att prova, skickade ett mail till dom. Fick svar på telefon dagen efter, mycket trevlig kvinna som hjälpte mig och nu har jag lagt en beställning. Borde (enligt deras leverans tider) komma till mig senast den 16e september så vi får vänta och se. Återkommer när jag vet mer..

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
ZX9R Ninja -98
Köpte skinnjacka & byxor där i början av säsongen, jävla skit grejjer.. Alla blixtlås gick sönder efter bara några turer på hojen.. Värdelöst.. Köp inte där..Köp på rea istället.. Det gjorde jag & är riktigt nöjd. det är fan värt den där ynka tusenlappen extra.

Kan säga så här, köper aldrig mer skitgrejjer.. Det gäller fan allt..

Kvalitet is tha shit:tummenupp

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2

Oh shit.

Jag måste vara död nu.
Köpte mitt ställ för ett par veckor sedan. 179 Åjrå.

Sitter som slickat.

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
jag köpte ett beggat på blocket och är grymt nöjd i somras.

blev ett spyke delbart för 3 tuss, köpt i oktober 08 iofs på rea, nypris 7,5 tusen i stort sett oanvänt. han som haft det innan smällde med bil och kan inte köra mc längre p.g.a whiplash.

brorsan köpte också beggat, halva priset jämfört med butik.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy