Skinnställ probiker

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jo den ser helt klart intressant ut. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.
Jag har ett strlk 52. 175cm 85kg. Det satt som ett korvskinn när jag fick det men nu är det riktigt bra.

Men längdmässigt hade jag inte kunnat ah nåt mindre. Armar o ben sitter som det ska.

Maila dom så får du nog ut en tabell med mått o storlekar, jag tror att jag fick en ifrån fc-moto, så maila dom i värsta fall.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har ett strlk 52. 175cm 85kg. Det satt som ett korvskinn när jag fick det men nu är det riktigt bra.

Men längdmässigt hade jag inte kunnat ah nåt mindre. Armar o ben sitter som det ska.

Maila dom så får du nog ut en tabell med mått o storlekar, jag tror att jag fick en ifrån fc-moto, så maila dom i värsta fall.

Jepp längden är problemet, Jag har 56a, är 185/82 (påväg neråt), och det är passligt på längden, men är lite jobbigt fladdrigt. Kommer ihåg då jag provade, så var 54an för kort, skar in i pungen och armar.
 

tlundberg

Datornörd
Gick med
4 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
zx6r -98
Jo den ser helt klart intressant ut synd att det är massa reklammärken påsydda bara. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.

Jag är 175cm, 61kg. Har st48 i mitt berik-ställ. Sitter perfekt på längden, men kunde varit lite tightare över ben och armar. 48 var det minsta som fanns i Beriks sortiment, så därför tog jag det. Hade 46 funnits hade det nog suttit bättre.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag provade ett probiker (modell glömt) det var jätteskönt på men skydd på armbågar, axlar och knän var inte hård modell utan bara lite grövre stoppning sen strasslade fodret sig när man skulle i och ur,,,,,,,,,, men som sagt snyggt satt bra.
 

Slif

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB 650 -81 -> Café
Jo den ser helt klart intressant ut synd att det är massa reklammärken påsydda bara. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.

med tanke på din vikt så antar jag att du är ganska smal, som jag :) beställde ett spyke delat strl 46 men det var för stort i ben och armar, längden var dock inget att klaga på.. men man kunde vrida armarna så att armbågsskydden satt i armvecken så jag lämnade tillbaka det.. tycker att du/ni borde prova innan ni beställer för ett skinställ ska inte sitta pösigt. Jag själv är 180/ 68 kg. Jag väntar tills nästa sesång då butikerna köper in alla storlekar så jag kan prova ut ett. Inte ens bike i trollhättan har tillräckligt många 48or/46or kvar :huvet

Någon annan för övrigt som vet ett märke som är väldigt smala i storlekarna?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
med tanke på din vikt så antar jag att du är ganska smal, som jag :) beställde ett spyke delat strl 46 men det var för stort i ben och armar, längden var dock inget att klaga på.. men man kunde vrida armarna så att armbågsskydden satt i armvecken så jag lämnade tillbaka det.. tycker att du/ni borde prova innan ni beställer för ett skinställ ska inte sitta pösigt. Jag själv är 180/ 68 kg. Jag väntar tills nästa sesång då butikerna köper in alla storlekar så jag kan prova ut ett. Inte ens bike i trollhättan har tillräckligt många 48or/46or kvar :huvet

Någon annan för övrigt som vet ett märke som är väldigt smala i storlekarna?

http://www.dainese.com/index.php/se_en
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
Vart ett Probiker Speed st48, med probiker active dojjor och prx5 handskar. Fick hem det ca 1vecka efter order från louis.de så den sidan kan jag rekomendera billiga varor och frakten verkar ju inte vara dyrare än inrikes :)
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Vilken storlek tror ni jag behöver? Funderar på ett probike prx 2,3 eller 4.
Längd 182cm vikt 89kg.
 

Kneedrag

Guest
Vågar jag erkänna?
Jag kör med stället.:)


Nu har mitt ställ ca 500mil bakom sig, och nu har dragkjedshållaren som man sätter fast byxa och rock med brustit vid ena länken, så snart brister andra och då måste man lägga dit nåt annat, typ järntråd eller gem. Annars ser jag inga bristningar i fogar lr liknande.

Ja, nu har jag idiotförklara mig, när jag inte kör med det dyraste a-stars stället.
Iofs. så är ju namnet "probiker" bara lite urlöjligt. :tungan :gnissla


Ett tips skomakare kan byta dragkedjor billigt och till bättre sort.
 

Emilstrandberg88

Lastbilschaufför
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Hudiksvall
Hoj
Aprilia Rsv4 R 2010
Nöjd med mitt iaf, storlek 52, jag är 170 cm å väger 77 kilo. Bra kvalité för pengarna :)
 

Bifogat

  • DSC01732.jpg
    DSC01732.jpg
    230.3 KB · Visningar: 305
Last edited:

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Ort
Falkenberg
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
Verkar som om att jag valt rätt då! :)
Beställde ett PRX4 från MC-depån. Mailade dem först angående stället och frågade lite om exakta mått osv. Bara 20 minuter efter jag skickat iväg mailet ringer killen till min mobil och berättar allt jag ville veta. Himla bra service måste jag säga. Dock så har jag inte fått hem det än, men han nämnde då att de inte hade det i lager för tillfället (strl 48) så jag tror att det är därför det dröjer..
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Kort fråga:
Hur vårdar ni era Probike PRX4-ställ med läderolja/vax/impregnering nu så här till vinter och hur fungerar det? ;-)
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Tack, men nu var frågan till Probike PRX-4 som har "matt" läder bitivs. ;-)
(När jag frågade Ricken blev svaret "Det gör jag inte" :lol:)

Edit:
Så nu har jag kört Biltemas läderolja art.nr. 364523 på stället och det verkar fungera utmärkt. Jag har dock inte långtidstestat det angående ruttnande av sömmar etc.
Mattheten finns kvar i stället och jag upplever det som enkelt applicera olja med en trasa.
 
Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag har provat ett pro-biker skinnställ men gillade inte det så jätte mycket, jäckligt bra pris men känndes klumpigt om man jämför med tex ett evo ställ visserligen så får man betala nästan det dubbla för evo men det är mycket skönare enligt mig :)
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Nån erfarenhet av de befintliga ställem , Prx-6, Prx-9? Köper man prx-7 jacka och byxor så blir ju priserna som ett "märkesställ" på fcmoto. Prx-9 ser ju lite "Startrek" ut.
 

Kenta_k

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hedemora
Hoj
Suzuki Gsx-r -89
Fick hem mitt prx-7 idag. Har ingen erfarenhet av skinnställ innan men grejerna känns bra. Dock verkar dom vara lite små i storlekarna. Fick ta strl 54 i jacka när jag har ryggskyddet på. Sitter ju inte kanon tajt men det önskar jag inte heller, 52 kanske skulle suttit bra den också. Byxor 48, nog aningens för tajta. Inte runt magen dock:) men runt låren och det är lite svårt och krångligt att dra upp benen. Det är kanske så dom ska sitta och dom ger med sig efter ett tag, men det känns obekvämt nu. Ni som har prx-4, hur sitter era byxor?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top