Skinnställ probiker

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Fick hem mitt prx-7 idag. Har ingen erfarenhet av skinnställ innan men grejerna känns bra. Dock verkar dom vara lite små i storlekarna. Fick ta strl 54 i jacka när jag har ryggskyddet på. Sitter ju inte kanon tajt men det önskar jag inte heller, 52 kanske skulle suttit bra den också. Byxor 48, nog aningens för tajta. Inte runt magen dock:) men runt låren och det är lite svårt och krångligt att dra upp benen. Det är kanske så dom ska sitta och dom ger med sig efter ett tag, men det känns obekvämt nu. Ni som har prx-4, hur sitter era byxor?

Allting läder töjs efter ett tag. om man då köper ett ställ som sitter riktigt tight eller känns för litet så kommer det att anpassa sig skitfint till bäraren efter viss tids användning. som ett andra lager hud i en perfekt värld. men med detta som mål får man lida lite obekvämlighet i början! tips kan va att bära stället för att töja ut det även när du inte sitter på hojen nu i början, så om du hamnar i en situation på hojen där maximal rörlighet istället behövs så är du inte hindrad av ett hårt åtsittande ställ. gör dock ingen konstig gymnastik som töjer stället på "fel" ställen så att det senare sitter å fladdrar när du är på hojen.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top