Skinnställ probiker

alexa

-alex-
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 748 SP -96, #4797
Hej hopp!

Sitter och tittar på ställ på Louis.de, har funnit ett, PROBIKER PRX-4, som är billigt och ser bra ut gör det oxå, på bilden i alla fall!

Är det någon som råkar ha ett sådant ställ?!?! och vad tycker du i så fall om det? hur är storlekarna, stämmer de överens med andra?!

Tacksam för feedback!
 

Bifogat

  • PROBIKER PRX-4.JPG
    PROBIKER PRX-4.JPG
    7.2 KB · Visningar: 2,933

mito_1

nån som känner nån som har en bror som..
Gick med
18 Mar 2007
Ort
edsbyn
Hoj
cagiva mito-92 aka: den svarta faran:D
Har ett Probiker ställ och kan bara säga att kvaliten är kanon:tummenupp
Dock är mitt ställ delat och annan modell men tror att dom håller jämn kvalle:)
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vågar jag erkänna?
Jag kör med stället.:)
Och är verkligen nöjd med stället.
Skit billigt ställ e de ju iaf.

Har inte fallit med stället så kan ju inte påstå om det funkar, och vet inte heller hur mycket bättre det är än nåt annat stäl (har provat dainese ställ men inte tycker jag att de satt något bättre).
har skydd på kritiska platser (axel, armbåde, triceps, knä) förutom, inget hårt skydd på vrister!/rygg/bröst.

Sitter också bra.jag är 185/82, och min är väl en 54:a? Kan kolla om du vill. PM:a. Kanske lite i lösaste laget, för jag får en t-shirt+huvtröja under rocken, och spänner jag hårt går också jeans under byxorna, men nu på sommaren kör jag med t-shirt och shorts under och det går riktigt bra.

Nu har mitt ställ ca 500mil bakom sig, och nu har dragkjedshållaren som man sätter fast byxa och rock med brustit vid ena länken, så snart brister andra och då måste man lägga dit nåt annat, typ järntråd eller gem. Annars ser jag inga bristningar i fogar lr liknande.

Ja, nu har jag idiotförklara mig, när jag inte kör med det dyraste a-stars stället.
Iofs. så är ju namnet "probiker" bara lite urlöjligt. :tungan :gnissla
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
har deras helställ inget att klaga på tom vurpat i det oi klarade mig fint
 

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Östersund
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Har ett likadant. Jättenöjd. Har inte kraschat i det men det känns inge sämre än nåt annat ställ jag provat. 174cm 70 kilo har storlek 50. Sitter tajt men bra.

Klart prisvärt!
 

BikerBoy

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Södra Sverige
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 GPR+Dynojet ..... R1 -00 Harris slipon *skrotad*
Beställde ett igår från louis.de..

Restade tills nästa vecka..


//H
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Har ett delat, köpt -05. Passformen på jackan är fortfarande perfekt men byxorna har töjt sig ganska mycket. Använder det fortfarande på gata (eftersom det finns fickor)
Sömmar och dragkedjor håller än, ett utmärkt ställ för en liten peng.:tummenupp
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Kände på det när jag var på Louis, tyckte skydden kändes väldigt tunna och mjuka jämfört med mina Vanucci ställ (som oxå är lite av ett budget märke).

Kanske blivit annorlunda senaste året? Nån som kan bekräfta/dementera?

Edit: Det var PRX-2 jag kände på. Skriv gärna mer synpunkter då tjejen skulle behöva ett nytt ställ...
 
Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Beställde ett igår från louis.de..

Restade tills nästa vecka..


//H

kolla med mc depån i staffanstorp om du bor i närheten de är lev för louis i sverige. så där kan de ha prylarna hemma.

Priserna är desamma om du inkluderar frakten från tyskland
 

BikerBoy

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Södra Sverige
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 GPR+Dynojet ..... R1 -00 Harris slipon *skrotad*
kolla med mc depån i staffanstorp om du bor i närheten de är lev för louis i sverige. så där kan de ha prylarna hemma.

Priserna är desamma om du inkluderar frakten från tyskland


Först måste jag säga:
Fick mitt skinnställ igår.. sitter som en smäck.
Körde 23mil :) , inga problem.
Vet inte om det går att jämför med ett Dainese eller annat toppmärke för +10.000:- , men för dom pengarna är det fullgott, och enligt min mening, snyggt skinnställ.


Vad gällande MC depån så är det nog ett bra alternativ, ska man jämför priser så gav jag , inlusive knäpuckar och frakt: 2434:- från Louis.de
Samma paket från MC depån går på : 2924:- (oxå med frakt, om du inte åker till dom)

D.v.s jag sparade 500:- att beställa från Louis.de.

500:- spänn mer eller mindre är ju ingen big deal, det får man ju bestämma själv var man vill köpa, men min erfarenhet av Louis var toppen.
Bra kundservice och snabb leverans. Var restat ett par dagar dock, men när dom väl fick in det så gick det snabbt.

För er som är nyfikna på storlek så tog jag ett 56.
Jag är 186cm lång och 95 tunga pannor :D
 

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Köpte ett Probiker prx-4, två-delat..
är väl hyfsat nöjd, kan inte kräva så mycket för dom pengarna.
Dock så gick dragkedjan till innerfickan sönder efter bara ett par veckor, och jag får ont som fan i knäna efter en lite längre körning.. Knäskydden pressar mot knäna på nåt konstigt sätt.
Men helt klart värt priset, 2500 spänn.
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Har ett mProbiker helställ som jag har vurpat med. Lite prydnadsdetaljer rök naturligtvis, men stället höll bra, så där har jag inget att anmärka. Passformen däremot är lite si och så. Det som på ett normalt ställ är stretch i grenen, är gjort av ett helt stumt material, så jag själv har problem att få ut knät i kurvor utan att ta i som fan och nästan kastrera mig själv. Köpte ett annat ställ just av den här anledningen. Skydden i stället är också tunna och mjuka i jämförelse med andra, dyrare ställ. Men i stort sett får du mycket ställ för pengarna anser jag.
mvh /T
 

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Har ett mProbiker helställ som jag har vurpat med. Lite prydnadsdetaljer rök naturligtvis, men stället höll bra, så där har jag inget att anmärka. Passformen däremot är lite si och så. Det som på ett normalt ställ är stretch i grenen, är gjort av ett helt stumt material, så jag själv har problem att få ut knät i kurvor utan att ta i som fan och nästan kastrera mig själv. Köpte ett annat ställ just av den här anledningen. Skydden i stället är också tunna och mjuka i jämförelse med andra, dyrare ställ. Men i stort sett får du mycket ställ för pengarna anser jag.
mvh /T

Gillar din avatar, riktigt partytrick :tummenupp
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
någon som har några andra bra hemsidor där man kan köpa bra/dåliga billiga/dyra skinnställ? :)
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
köp ett PROBIKER PRX 2-TEILER istället, extrapris just nu så den kostar lika mkt, och är mkt snyggare ;) kanske är stretch i grenen också, för det sulle vara väldigt skönt att ha...
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
köp ett PROBIKER PRX 2-TEILER istället, extrapris just nu så den kostar lika mkt, och är mkt snyggare ;) kanske är stretch i grenen också, för det sulle vara väldigt skönt att ha...

Jo den ser helt klart intressant ut synd att det är massa reklammärken påsydda bara. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top