Skinnställ som 16 åring?

Nudelman

Medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en 2 hjuling
Blir man bektraktad som en poser om man har skinnställ och är 16 år, som kör lätt mc :7peta ? Asså.. kollar 25åring på R1 snett på en om man har det :)?
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
gixxermf skrev:
har för mig att 16- åringar slår sig när dom ramlar också.... eller har jag fel??
16år = odödlig



Det var faktisk ganska dum fråga.. som Nudelmannen ställde..
Varför kolla snett???
kollar du snett på 5 åringar som har knäskydd när de åker inlines?
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Nudelman skrev:
Blir man bektraktad som en poser om man har skinnställ och är 16 år, som kör lätt mc :7peta ? Asså.. kollar 25åring på R1 snett på en om man har det :)?


Visar bara att du är född med hjärna!!!!
Tittar snett gör man på folk som åker i jeans och T-shirt.. :näsblod
Ibland kan man iof bli avis när man ser en 125:a åkare ha en fräschare skinnställ.. :rolleyes:

/Lännström
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Klart att du ska ha skinnställ, stövlar och handskar och allt sånt.
Du må vara 16, men du trillar på samma jävla asfalt som 25-åringarna på R1:eek:rna.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Om 125:an gör 100km/h och du går omkull i jeans, då har du inte mycket skinn kvar på kroppen!

Ajajaj, tänk på det =)

Jag skulle aldrig titta snett på någon som har bra skydd, även om du nu sitter på en CB125 4-takt och har nyaste dainese racingstället, däremot hade jag varit lite avis och funderat på hur du lägger dina pengar ;)
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
dom kommer garanterat titta snett på dig, men inte för att du har skinnställ när du åker 125a, utan snarare för att du åker 125a, å försöker vara cool... :tungan
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
men ibland kan det se komiskt ut.
Minns en gång när jag var på en hojfirma o kollade på hojar, då gick en kille (ingen 16 åring utan minst 10 år till) runt och tittade där inne, han hade helställ som var skrapat här o var och såg allmänt ut som en fartfantom.
Så gick man ut och såg ett par av den tidens senaste plastraketer parkerade, så man tänkte väl att aha där är nog killens hoj.

Så kommer han ut och går mot hojarna så då stod man ju och tittade ifall man skulle få se nån bakhjulsåkning eller liknade (var väl själv i 16-17 års åldern), men killen går förbi hojarna och runt hörnet.
Så hör man pruttepruttprutprutteprutprutt och så kommer killen runt hörnet på sin............DT125MX av 70-tals modell, antiklimax.

Äh, det är klart man kan ha ställ om man vill ha det, själv hade jag skinnbrallor o mc-jacka bara, men det var andra tider då:lol
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Nudelman skrev:
Blir man bektraktad som en poser om man har skinnställ och är 16 år, som kör lätt mc :7peta ? Asså.. kollar 25åring på R1 snett på en om man har det :)?

För det första så är det väl helt oväsentligt vad en 25-åring på en R1 tycker om dina kläder?
För det andra så är det folk som kör utan skinn/goretex som jag tittar snett på och undrar om de längtar efter onödiga skador, precis som jag tycker att folk som åker bil utan bälte är korkade. Man använder det som finns för att skydda sig, enkelt.
// 25-åring på Gixxer
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Nudelman skrev:
Blir man bektraktad som en poser om man har skinnställ och är 16 år, som kör lätt mc :7peta ? Asså.. kollar 25åring på R1 snett på en om man har det :)?

Bra att du tänker på skydd.
har välldigt svårt att tänka mig någon som skulle störa sig av det.. Om någon mot förmodan gör det så är det ju hans problem :)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
köp stället! spelar de för roll om du åker lätt mellan eller tungt? klart man ska vara väl skyddad!
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
En kompis hade ett jättesnyggt Dainese som matchade hans 125:a perfekt.
P g a detta var jag tvungen att skaffa ett Dainese som matchade min hoj perfekt.
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Klart du ska ha skinnställ, köper du ett bra ställ kan du ha det i flera år och till fler hojar än 125:an. Känns bättre att tokköra om man har schysst utrustning. :D
 

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
Som flera innan redan har sagt så är det klart du ska köra med ställ. Om inte annat så kanske du kan öka säkerhetstänkandet hos jämnåriga moppeburna kompisar, som kanske inte insett att asfalt är lika hårt oavsett storlek på hoj.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
AleX skrev:
Det var faktisk ganska dum fråga.. som Nudelmannen ställde..
Varför kolla snett???
kollar du snett på 5 åringar som har knäskydd när de åker inlines?
Vad tänker du om du ser en 15åring på en K50 med skinställ?

Tycker inte det är en dålig fråga, personligen tycker jag man ser snabbare och mer passionerad ut ifall man kör med skinställ, oavsätt vilken ålder eller motorcykel man har. Sen är det ju en bonus att man klarar sig bättre när man krashar, för för de flesta mc-förare är det så, nån gång krashar man.
 

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Ort
häggwall
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Nudelman skrev:
Blir man bektraktad som en poser om man har skinnställ och är 16 år, som kör lätt mc :7peta ? Asså.. kollar 25åring på R1 snett på en om man har det :)?


Framför allt: Jag körde i jeans året om dom tre första åren, jag ser ut som en gammal gumma på händerna och kan Knappt gå för jag har så ont i knäna (på hösten och vintern ) Äter tabletter mot kronisk inflamation vid varje väderomslag..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top