skinnställ till bra pris?

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Hoj
Aprilia, Tuono
Någon som vet var man kan inhandla skinnställ för en bra peng?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
testa ett SWEEP ställ.. satt som en smäck på mig och kostade hälften av ett Alpinestars =)
www.mcdelen.com köpte ja mitt, grymt bra kille som hade det.. service utan dess like =)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
HMM , Gruppköp hehe

dags för mig med

det har väl gått 8 - 10 år sen sisst

Har för mig att polaren tog hem från Luise . De för några år sedan

Han tog hem 2 i olika storlekar och blockade ut de som passade sämst
lite pyssligt men han kom nog rätt billigt undan

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Vet att både Bike i Trollhättan och Lelles i Gävle säljer ut förra årets modell för ca 30-50% rabatter. Dom andra stora butikerna har säkert nåt liknqnde att erbjuda...

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Har du provat ut något ställ? Lindstrands har ställ för runt 8000 men det skall ju sitta bra på dig också...

Kolla in på www.mc-boden.se och prova lite ställ. Alltid bra service och bra pris där!

magnus-08

Gick med
23 Sep 2009
Hoj
Aprilia, Tuono
Tack för svaren!

Vill inte lägga ut ca 10 000kr för ett nytt ställ, hälften av det kan jag stå ut med, har testat ett på lelles, ett dainese, men skulle nog vara en strl till, sitter väldigt! thigt, men med en strl till så blir det en aning för stort. Får väl gå in i bastun o tokbanta bort några grillkilon hehe, men nya ställ ska ju vara som korvskinn vad experter säger, som ni förstår så kommer detta bli mitt första ställ, har använt goretex tidigare, men e dags att uppgradera sig.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om du har koll på vad du vill ha och vad du behöver för stlk, så kan du alltid kika på http://www.fc-moto.de där har du väl hyffsade priser. Men problemet brukar va att man vill testa för alla ställ sitter olika och med olika passade strlk.

magnus-08

Gick med
23 Sep 2009
Hoj
Aprilia, Tuono
Om du har koll på vad du vill ha och vad du behöver för stlk, så kan du alltid kika på http://www.fc-moto.de där har du väl hyffsade priser. Men problemet brukar va att man vill testa för alla ställ sitter olika och med olika passade strlk.

Tack för tipset.
Ska skicka efter ett Arlen Ness ställ, grymt bra pris!!:banana

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
kolla flying eagle. finns i växjö och är en bit bort, men tror dom har web shop.
köpte mitt där. riktigt nöjd och bara typ halva eller en tredjedel av priset mot mc handlarna.

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Lelles ligger i Uppsala ;)

Jag vet, jag är bara nästan perfekt ;)

Tack för svaren!

Vill inte lägga ut ca 10 000kr för ett nytt ställ, hälften av det kan jag stå ut med, har testat ett på lelles, ett dainese, men skulle nog vara en strl till, sitter väldigt! thigt, men med en strl till så blir det en aning för stort. Får väl gå in i bastun o tokbanta bort några grillkilon hehe, men nya ställ ska ju vara som korvskinn vad experter säger, som ni förstår så kommer detta bli mitt första ställ, har använt goretex tidigare, men e dags att uppgradera sig.

Testa en gång till och den här gången med ett coolmax underställ, eller med vanligt underställ... Brukar va en jävla skillnad.

Själv kan jag gå ner 2 storlekar med underställ.

Själv har jag bl.a ett helsvart ställ från Bûse som kostade 6-7K nytt från Handelsboden? på Hisingen i Gbg. det är fortfarande det bästa stället jag testat och jag har provat dom 5-6vanligaste.

Last edited:

magnus-08

Gick med
23 Sep 2009
Hoj
Aprilia, Tuono
Tack för tipset.
Ska skicka efter ett Arlen Ness ställ, grymt bra pris!!:banana

Fick idag mitt ställ, tackar o bugar för tipset om FC-moto, klockrena, snabbt o bra:)

Stället sitter perfekt och e skitsnyggt, och ett jkligt bra pris:yoparty

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp FC-moto.de funkar skitbra dom gånger man handlat och väldigt humana priser.

magnus-08

Gick med
23 Sep 2009
Hoj
Aprilia, Tuono
Vilken modell köpte du, finns ju lite olika. Finns arlen ness att testa här hemma i sverige ?

Blev ett lizzard 4292, svart rött, mycket bra pris:)
Sen får du kolla din lokala butik, vet ej om det finns, jag tog en chans med att köpa Arlen, har aldrig provat, men sitter perfekt på mig.

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Nu har jag också beställt samma ställ som Magnus i samma storlek! Enda skillnaden är att jag åker Falco och han Touno.. Kanske stereobrumma nån kväll och jämföra våra nya ställ? ;)

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Också sugen på lizzard, vad har ni för längd/vikt och storlek ? Dock är jag mer sugen på ett 2-delat

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...