skinnställ till större pojkar

190 2.3

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
thunderace
hej
var o testade några skinnställ idag och det visadesig att jag inte är ihopsatt riktigt. :3freak :3freak
Testade några två-delade alpinestars ställ o fann att st 58 var lagom som nederdel(byxa), men att jackorna var alldeles för smala över axlarna, jajamen!, Den överdel som kändes bra var av storlek 62, men då var byxan som värsta två-mannatältet....

Min fråga är således om det finns några skinnställ som är anpassade för 2m killar som bara tränat överkroppen de senaste 7 åren, :tummenupp eller måste jag gå på separata bxor o jacka vilket ofta är dyrare o man är väll inte gjord av pengar, men framförallt finns det inte så mycket att välja mellan, eller :confused: :confused:

Rekomendera gärna andra prisvärda o BRA produkter då jag ska köpa ett helt kitt, med ryggskena, handskar, skor mm.

mvh

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Triumph Sprint ST
190 2.3 skrev:
hej
var o testade några skinnställ idag och det visadesig att jag inte är ihopsatt riktigt. :3freak :3freak
Testade några två-delade alpinestars ställ o fann att st 58 var lagom som nederdel(byxa), men att jackorna var alldeles för smala över axlarna, jajamen!, Den överdel som kändes bra var av storlek 62, men då var byxan som värsta två-mannatältet....

Min fråga är således om det finns några skinnställ som är anpassade för 2m killar som bara tränat överkroppen de senaste 7 åren, :tummenupp eller måste jag gå på separata bxor o jacka vilket ofta är dyrare o man är väll inte gjord av pengar, men framförallt finns det inte så mycket att välja mellan, eller :confused: :confused:

Rekomendera gärna andra prisvärda o BRA produkter då jag ska köpa ett helt kitt, med ryggskena, handskar, skor mm.

mvh

måttbeställ
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88271

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
190 2.3 skrev:
hej

mvh

Träna underkroppen i 7år så är det löst. :tungan

Det brukar inte vara några problem att beställa olika storlek på byxa och jacka. Är själv 2m och har absolut inte tränat i 7år. Jag köpte ett skinnställ som sitter bra men är för kort i ärmar och ben. Spelar inte så stor roll eftersom stövlarna går upp en bit osv. Man ska inte ha något tält utan det ska sitta tight.

Annars kan du ju kika på Gortex kläder. Brukar vara lättare att hitta beg osv.
Men det bästa är väl att måttbeställa. Dyrt? Ja det beror väl på vad man jämnför med.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
190 2.3 skrev:
ältet....

För oss kottgubbar är det rätt kört. Skinnställen är gjorda för relativt klena personer. Mitt ställ sitter perfekt med någon med Michael Jacksons kroppsbyggnad men själv har jag svårt att andas i det.
Jag är inte särskillt grov men ändå opoportionerlig på överkroppen så jag vet vad du menar.
Jag tror tyvär du kommer tvingas köpa delat i olika storlekar för helställen lär inte passa OM du inte måttbeställer... Bäst på det ska väl Halvarsson/Jofama vara.... Tycker iofs de har rätt schyssta ställ och är dessutom grymt nöjd med det textillställ jag kör med från dem...
Det här skulle jag kunna tänka mig!
svartgra-hub.gif

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
En kompis till mig ( mr_sp3 ) har köpt ett måttbeställt Spyke helställ han var mycket nöjd vad jag vet.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...