Skinnställ Vit eller Svart

Micke89

Mike The Bike
Gick med
16 May 2008
Hoj
KTM300exc, BMW R90/6
Jag vet inte vilket som passar bäst eller vad du gillar men kör på vitt så syns du bättre! Och innan någon säger att det är jobbigt att hålla rent och att det lätt blir lite fult så vill jag bara säga att ja, kanske det.. men det är bara om man är lite pedantisk av sig som man tänker på det, eller ens bryr sig om det :tummenupp

Last edited:

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Varför begränsa dig till svart eller vitt?
b00vkw55_640_360.jpg

:yoparty

/E
(som kör helsvart helställ i skinn. :rodnar)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Enligt mig är det svarta/guld fult som fan. Vitt är racing och drar inte åt sig värme lika mycket i solen, skiten syns dock lättare.

Medellin

Medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Varför inte lite av allt? :)

alpinestars_carver_one_piece_suit_black_white_yellow_red-1.jpg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Enligt mig är det svarta/guld fult som fan. Vitt är racing och drar inte åt sig värme lika mycket i solen, skiten syns dock lättare.
Fördelen med vitt är ju just att det syns bättre att det är använt. Då ser man om tio år när man rullar in på en mack inte ut som någon putsbögsposör med ghostriderkomplex som bara haft stället hängandes på en galge i garderoben det senaste årtiondet. :tummenupp

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Vitt är jobbigt att hålla rent svårt att få bort blodet från flugorna på det måste nästan ställa sig direkt när man kommer hem och göra rent för att det ska förbli vitt.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Vitt är ju klart den snyggaste färgen, men jag skulle aldrig köpa det till en gathoj igen, som sagt allt syns på det och slits mycket snabbare, min åsikt!

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Ser att du satsar på ett tvådelat Arlen Ness varför? Jag hade det svart/vita men hade ett helvete med att hålla det vita partiet under knät rent från olja & annat skit. Ett annat problem var löst innerfoder i byxan under knät som bildade en säck när man försökte kliva i ställer & foten fastnade under knäpucken, jävligt jobbigt att hoppande på ett ben tvingas sätta sig igen & lyckas få igenom foten på 3-4 försöket. Stället är annars ok. Svart guld är en smaksak, jag skulle inte köpt det.
Jag är nu inne på helställ sedan jag lyckas få byxan/nederdelen skräddarsydd efter min deformerade kropp. Satsar på helventilerade ställ då det är lättare att reglera värmen på ett för kallt ställ än ett för varmt.
Sök bredare, det finns fler bra prisvärda & snygga märken. Glöm inte beg. marknaden du kan hitta otroligt fräscha ställ för halva priset det är bara att använda ögonen & näsan.
Good Luck.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife