Skinnställ

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Har handlat ett nytt helställ för iår. Blev ett Lindstrand. Lagom för min budget. Mycke stretch och goa skydd. Ser ok ut.

Stället skall ju sitta tajt som fan från början vad jag fstått. Så långt allt ok. Ja allt sitter fan tajt på mej iofs....:D
Men det känns dött på nåt vis. Så där nytt o stelt. Det är obekvämt när inte skinnet är följsamt.
Hur gör man för att få det smidigt och sådär följsamt? Lädertvål och ett par timmar i sadeln eller som man gjorde med handskarna, en redig tur i regnet som knäckte in den läderbiten. Mjuka när de oljades in efter att de torkat.

Har ingen direkt lust att köra den där regnknäcken då det troligen inte är bra för skinnet liksom.
Hur gör ni andra?

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jag härdar ut tills ställer har blivit mjukt och fint. När säsongen är slut siter det perfekt och är helt sönder från alla vurpor så då får man börja om igen på ett nytt ställ. En evig on cirkel!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ställ dig i duschen med det och sen ut o åk en tur... Eller sitt och torrbryt på hojen nån halvtimme eller så... :hihi

Annars funkar en tur när det regnar riktigt bra, då sitter det som smäcken sen..!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping