skinnställ

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hur långsamt går din 125:a då... 10km/h eller?
Riktig skyddsutrustning bör du ju ha på allt som rör sig men speciellt på allt som går snabbare än en moppe... storleken på hojen gör ju ingen skillnad för ställen hjälper dig ju inget om du får hojen på dig. Förutom på benen då då men där är det väl stövlarna som kan hjälpa dig att behålla fötterna.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Sen beror det ju på vad alternativen är, detta är ju såklart bättre än att inte ha råd med skinnställ och istället åka i typ jeans och skinnjacka eller ett halvdant allvädersställ. Är ju många sidor på nätet som kränger riktiga skitställ, saker som säkert är sämre än det där.. Ska man veta vad man får lär man köpa typ Dainese, A-stars, Berik, Spidi, Spyke m.fl.. Vill man ha "billiga" ställ är det där nog lika bra som ett annat i samma prisklass. Ett alternativ är ju att köpa ett beg. mäskesställ, då tummas det ju inte på säkerheten iaf..

Mina 5 ören.. //Robban

Kneedrag

Guest
Ser ok ut men bästa är ju om man kan syna det innan man köper ,kolla sömmar, dragkedjor, skinntyp m.m

Är det godkänd utrustning så ska det inte vara några problem.
Det ska stå CE och mer?någon annan som kan fylla i märkningen för godkänd säkerhetsutrustning í eu please.

Kolla ditt skinnställ Arlen Ness, Alpine Stars m.fl står det Made in China på det. Var tror ni det här skinnstället tråden handlar om är gjort någonstans???

Det de kända tillverkare tar betalt för är namnet. Se bara Nike som exempel, m.fl. För att tjäna så mycket pengar som möjligt tillverkar man allt billigt i Kina och inom gränsen så det blir godkänt vid tester.

Finns skinnställ som är gjorda i eu med mycket bra kavlitet.
Det är verkligen en jungel o hitta rätt när man inte längre kan gå efter pris så att säga.

Ett hett tips kolla var det är sytt någonstans.

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Sen beror det ju på vad alternativen är, detta är ju såklart bättre än att inte ha råd med skinnställ och istället åka i typ jeans och skinnjacka eller ett halvdant allvädersställ. Är ju många sidor på nätet som kränger riktiga skitställ, saker som säkert är sämre än det där.. Ska man veta vad man får lär man köpa typ Dainese, A-stars, Berik, Spidi, Spyke m.fl.. Vill man ha "billiga" ställ är det där nog lika bra som ett annat i samma prisklass. Ett alternativ är ju att köpa ett beg. mäskesställ, då tummas det ju inte på säkerheten iaf..

Mina 5 ören.. //Robban

ja det där lät väl rätt så vettigt, men jag hittar ju bara 29,5 år gamla ställ på blocket. får väl bli till att spara till ett märkesställ istället.

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Jag hade ett Berik Titanium helställ, vurpade i 70km/h bara slaffs kvar av stället, Så sååå mkt bättre tror jag inte märkesställen är, mkt är nog för märket

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag har ett billigare tvådelat noname-skinnställ och ett dyrare helställ Dainese. Utan att ha vurpat med något av dem så upplever jag den största skillnaden vara passform och ergonomi. Visst, helstället är ju förstås mer sportigt, men jag upplever att skydd sitter som gjutna på rätt plats med det stället mot det andra stället. Men skinnkvaliten upplever jag vara jämbördig, så det går säkert fint att vurpa i båda.

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ni som säger att det är ett skit ställ, vad grundar ni det på?
Jag vet inte alls kvaliten på detta ställ, men tycker att det ser bra ut. Sen så kan jag hålla med om att jag hällre kör i ett märkesställ. Det känns bättre. Jag har 2 ställ idag, ett Probiker och ett Berik. Har kört omkull med båda. Probiker i ca 50-70 km/h det gick sönder i 2 sömmar. Men inte så att jag tog skada. Sen där skinnet blev som mäst skadat så gick det inte hål. Utan det är sömmarna som är den svaga länken. Berikställer har jag bara varit i diket med, jord/grus.. klarade sig utan repor.. bara damm. Sen kanske jag tycker att Berikstället har tjockare skinn, men inte klumpigare att ha på sig. Åter till din fråga, sättet funkar nog bra. + Ser bra ut för det priset. Annars kolla på www.fc-moto.de dom har massa bra ställ till bra priser. Lycka till.

Edit: Ta tex. ett Berik Laguna Seca (Blått) för 399 euro. (Billigt)

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kolla ditt skinnställ Arlen Ness, Alpine Stars m.fl står det Made in China på det. Var tror ni det här skinnstället tråden handlar om är gjort någonstans???

Mitt A-stars är handsytt i Rumänien.. :yoparty

Men att de är gjorda i samma land är ganska meningslös information eftersom såväl hantverk som material kan skilja ganska radikalt. Det bästa sättet är att göra en ordentlig granskning av det ställ du ska köpa, syna sömmar, skydd och materialval, inte bara kolla på var det är gjort.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Fc-moto.de säljer märkes ställ för några kr till då vet du att det håller ihop i sömmar och dyl. inte roligt om det går upp i sömmar och dylikt när du smakar asfalt .

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ett bra skinnställ är ett som sitter på när du behöver det.

Har du smal budget är väl det länkade stället helt okej. Alternativet är om du hittar något begagnat på blocket eller någon handlare som har utförsäljning av förra årets modeller.

Har du sett detta? Bara marginellt mycket dyrare än det du först undrade över; http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf.../SubProducts/BERIK-3214-Laguna-Seca-Blue-0001

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Kan jag bara få låna den här tråden i 5 min? :rolleyes:

Jag undrar hur ett Alpinestar skinnställ är mått/storleks mässigt jämfört med ett Dainese.

Båda är i storlek 52, men Dainese känns lite för stort, dock inte i längd.

Tack på förhand! :)

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Kan jag bara få låna den här tråden i 5 min? :rolleyes:

Jag undrar hur ett Alpinestar skinnställ är mått/storleks mässigt jämfört med ett Dainese.

Båda är i storlek 52, men Dainese känns lite för stort, dock inte i längd.

Tack på förhand! :)

jag har båda hemma.
Storleksmässigt är de lika förutom att Dainesestället är j..igt tight över vaderna. Sen är skinnet i A-stars stället dubbelt så tjockt, så jag tycker det känns säkrare med.

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
jag har båda hemma.
Storleksmässigt är de lika förutom att Dainesestället är j..igt tight över vaderna. Sen är skinnet i A-stars stället dubbelt så tjockt, så jag tycker det känns säkrare med.

Okej :)

Man får ut och prova lite ställ, men sen ska det ju vara lite pösigt med så det inte är så j*vla tight när man ska sadla upp på hojen ;)

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska