Skinnställ !

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Okey jag erkänner, jag har varit en idiot som säkert många andra här också ha varit nån gång :huvet . Men nu har jag tagit mig i kragen och sparat ihop pengarna som behövs och tänker nu köpa mig ett ställ. :) Men jag som är ny inom det här området skulle behöva lite hjälp, jag ska troligtvis åka och titta på detta ställ
http://www2.blocket.se/view/2670491.htm?l=0&c=1&city=0 och vet inte vad jag igentligen behöver titta på. Är det någon som skulle kunna ha nå tipps åt mig?
tack på förhand!

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
bara se till att där e CE godkända skydd om du ska ha ställ
försäkringsbolag kan va gnälliga om man inte har ett sånt

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Köp ett tight skinnställ, det kommer att töja sig! Det ska vara jobbigt att hoppa i det nya skinnet innan man kört in det, kan vara svårt att växla eller ens sätta upp fötterna på fotpinnarna också, men det ger sig nog.
Lycka till!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Köp ett tight skinnställ, det kommer att töja sig! Det ska vara jobbigt att hoppa i det nya skinnet innan man kört in det, kan vara svårt att växla eller ens sätta upp fötterna på fotpinnarna också, men det ger sig nog.
Lycka till!
tack för det!.. men vad tror ni? ca 175-180lång och ca 65kg, är det 52 jag ska sattsa på?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
nicke skrev:
tack för det!.. men vad tror ni? ca 175-180lång och ca 65kg, är det 52 jag ska sattsa på?

Med dina mått kan en 52a vara stor gissar på 50. Polaren har ett 50 ställ liggandes här hemma hos mej. Säkert till salu för samma pris som länken.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
nicke skrev:

Nej! Du ska ha ett storlek 50..

Sitter det tajt i baken kommer det sträva när du sätter (lägger ;))dig på hojen..

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
nicke skrev:

48 funkar nog utan problem

Jag är 185/77 och har 50 i jackan och 52 i byxorna. Detta är dock en kompromiss pga längd. Skulle gärna vilja att de satt lite bättre över armar/underben.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dez: Jag ligger på 178 och drygt 60 kg, ett 48a va alldeles för litet för mig..

Leta efter ställ i st 50, sen om det inte passar märker du..

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
cRoC skrev:
Dez: Jag ligger på 178 och drygt 60 kg, ett 48a va alldeles för litet för mig..

Leta efter ställ i st 50, sen om det inte passar märker du..
okey, men kan det inte va så att (enligt rykten vad jag hört iallfall) att vissa storlekar från vissa länder är större/mindre än annars?... om ni förstår vad jag menar?.. men jag få ta och pröva en 50 och är det alldeles för litet så får jag ta en 52, men 50 kan väll inte vara för stort för mig?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
..Tänk på att det ska sitta bra när du sitter på bågen. Puckarna och armbågsskydden kan te sig lite annorlunda när du står upp o när du sitter på en sporthoj.

/KaliZ

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag tror också på 48, kanske 50 om det är små modeller. Skinnet töjer sig en storlek när du har gått in det. Det får inte vara för kort så det stramar för mycket i grenen, längden kommer inte öka. Mitt Alpinestars är strl 50, det är lite kort i armarna och benen men det gör inget iom att man har stövlar och handskar, det viktiga är att skydden sitter rätt och att det inte är för tajt. Jag är 186cm/75 kg. Stället ska vara svintajt när det är nytt, du ska ha klara problem att komma i och ur det själv.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha