Skinnställ?

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
sitter och funderar på ett skinnställ... men vet ju inte riktigt vad jag ska ha...
Blir mest troligt ett beggat ställ.. men hur är dom i storlekarna..? har hört att daienese är små i storlekarna..?
Nån sam minsta aningen om vad jag skulle kunna ha för storlek..? är 180/90.. vill ju inte köpa grisen i säcken om man köper ett ställ från södra sverige... :rolleyes:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Tntmackan skrev:
sitter och funderar på ett skinnställ... men vet ju inte riktigt vad jag ska ha...
Blir mest troligt ett beggat ställ.. men hur är dom i storlekarna..? har hört att daienese är små i storlekarna..?
Nån sam minsta aningen om vad jag skulle kunna ha för storlek..? är 180/90.. vill ju inte köpa grisen i säcken om man köper ett ställ från södra sverige... :rolleyes:
Det kan nog stämma att de är små i storlekarna. Skall du ha delat eller overall? Mitt förra ställ var ett delat Dainese strl 50 tyvärr var benen för långa. Ifjol bytte jag ställ till en hel racingpyjamas (Dainese) också strl 50 den sitter som handen i handsken. Jag är föresten 168/68. Är du osäker på strl ring till Lelles i Uppsala (om det är Dainese du har tänkt dig) de har bra koll på vad som passar dig.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag är 175/90 och har strl 52 på mitt Dainese T3. Nu efter 6 säsonger börjar det dock bli lite väl uttöjt. Eller så är det bara jag som vill köpa nytt...

//Eric

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Tntmackan skrev:

Jag har samma mått/vikt som du och jag har 54 på mitt Spyke. På mitt Dainese som jag hade förra sommaren hade jag 52. Det bästa är förståss om du kan prova...rätt många i klubben har ju Dainese (om det var ett sånt du var ute efter) så det är väl bara å fråga nån med lämplig storlek.

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
cbjorkman skrev:
Jag har samma mått/vikt som du och jag har 54 på mitt Spyke. På mitt Dainese som jag hade förra sommaren hade jag 52. Det bästa är förståss om du kan prova...rätt många i klubben har ju Dainese (om det var ett sånt du var ute efter) så det är väl bara å fråga nån med lämplig storlek.

Måste ju då säga att ditt spyke ställ är ju nåjävulskt snyggt.. gillar det bättre dienese... men just nu är man ju öppen för alla förslag.. huvudsaken det inte är allt för fult... lite posör måste det ju vara! :tungan

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Tntmackan skrev:

Du har PM!!!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping