Skinnställsjakten går vidare..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Är nu ett Dainese T3 på spåren, ett beggat sådant, och vad jag vet säljs dessa inte i affär längre. (?) Är T4 eller vad uppföljaren till T3 likvärdig i storlek? Jag kan nämligen inte, eller, antagligen inte åka och prova stället, utan det blir att skicka med posten.

Jag är förövrigt 190cm lång och 75 kilo lätt (tandpetarsyndromet) och stället i fråga är alltså ett Dainese T3, storlek 54.

Vilket ställ ska jag prova för att få en uppfattning om hur T3 passar? Behöver jag ens prova något annat, är 54 enda möjliga storleken som kan passa or what?

Borde kanske ha postat i MC-relaterad istället?

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Finns väl inte nån direkt ersättare till T3 stället nu...närmsta Dainese modell nu borde vara Flanker eller Haku kan jag tänka mig. Men hittar du bara ett Dainese ställ att testa så tror jag det ska räcka för att du ska få en hyffsad uppfattning om ställets passform.

Sen angående storlek, 54 kommer nog passa bra. Är du hård så kanske du kan få på dig ett ställ i storlek 52, jag kör med ett Dainese i storlek 48 (179cm/69kg).

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det här Dainese custom-helstället fick jag hem idag, auktion på tyska Ebay.
Ser otroligt bra ut på bild :) men i verkligheten är det sju svåra år
med en massa asfalt-kanande, mest på baksidan. Knäpuckar redan ordentligt inslipade.

dainese-garage.jpg

Storlek 54 och jag är 180/90kg. Den egna kroppen har potential att gå ner en del på mitten. Om jag lyckas gå ner till 80 kg kommer stället passa perfekt. Från början hade jag svårt att komma i det alls men när det suttit en stund på kroppen sitter det som handsken. Det är när man står upp som det känns lite robot-likt över axlarna. 56 skulle nog vara perfekt för min del.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ja alltså problemet jag har är att det blir för KORT i benen vid strl 52 på de flesta ställ, även några 54 ställ är på gränsen, men då är det byxorna, jackan brukar passa "perfekt", så gått det går alltså. Senast jag provade skinnställ så passade alltså de flesta 54-jackor bra, de satt skönt å var inte för korta i ärmar lr liknande, men benen var på gränsen. Men att köpa 56-byxor är ju löjligt, kan fan simma i dom. Dock är dom bra i längden. :D

Det är inte lätt att vara "tampetare".. :rolleyes:

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...