Skinnställsvård i malmö trakten?

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
Kanske fel forum, men nu klagar chefen hemma på att skinnstället får grannarna o flytta. :va

Eftersom det som de flesta ställ kostat grova pengar är jag lite orolig över att lämna in det till första bästa kemtvätt.
Så hur gör man? Riskerar jag att få tillbaka något som ser ut som torkat apelsinskal ifall jag lämnar in det till jönssons kemtvätt? Fungerar det att köra någon alternativ luktegott metod med skolukts spray eller är det bara att duscha med stället på?
Finns det någon tvätt i malmö trakten som fixar detta bra?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Kanske fel forum, men nu klagar chefen hemma på att skinnstället får grannarna o flytta. :va

Eftersom det som de flesta ställ kostat grova pengar är jag lite orolig över att lämna in det till första bästa kemtvätt.
Så hur gör man? Riskerar jag att få tillbaka något som ser ut som torkat apelsinskal ifall jag lämnar in det till jönssons kemtvätt? Fungerar det att köra någon alternativ luktegott metod med skolukts spray eller är det bara att duscha med stället på?
Finns det någon tvätt i malmö trakten som fixar detta bra?

Mitt fagra minne ger mig den här tråden...

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Mitt fagra minne ger mig den här tråden...

"fagra" fa³grɑ²
- bliva vac*ker, o. FÄGRA] (nytt ord) refl.: göra sig vacker, sycka sig, pryda sig. "Om far visste, vem hon fagrade sig för, satte han väl henne inom lås och bom eller slog henne fördärvad." SMITH Fjordens främlingar 69 (1913, 1918).

Varken du eller ditt minne är av fager natur Corben.. så sluta försök inbilla oss något sådant! :D
Du menade kanske - svaga - minne..
:rolleyes:

Annars var du rätt på det med länkningen till tråden om skinnställstvätt.
(saknar de vilda diskussioner som fanns på forumet förr... var fan e Mavve när man "behöver" honom..:huvet )

Edit: har jag fel så kommer jag att vägra inse det, så det är lika bra att du ger upp!

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
"fagra" fa³grɑ²
- bliva vac*ker, o. FÄGRA] (nytt ord) refl.: göra sig vacker, sycka sig, pryda sig. "Om far visste, vem hon fagrade sig för, satte han väl henne inom lås och bom eller slog henne fördärvad." SMITH Fjordens främlingar 69 (1913, 1918).

Varken du eller ditt minne är av fager natur Corben.. så sluta försök inbilla oss något sådant! :D
Du menade kanske - svaga - minne..
:rolleyes:
Du, du är inte man nog att bedöma det, Mr Cameltoe. Mina minnen, dom få jag minns, äro av fager natur!

(saknar de vilda diskussioner som fanns på forumet förr... var fan e Mavve när man "behöver" honom..:huvet )
Yeah right! Du satt ju o grät vid tangentbordet för att folk inte var överens. Vem har dåligt minne nu då??? :arsele

Edit: har jag fel så kommer jag att vägra inse det, så det är lika bra att du ger upp!
Att börja diskutera fel med dig är lönlöst. Det skulle ta för mkt tid. Bättre att disktuera om huruvida du har några rätt. Det är en ganska kortfattad diskussion.... :tungan

Mr Quote is back!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Du har inte "behövt" mig sen vi pissade i kors på BK. Men jisses vad du behövde mig just då! :D

Ärligt talat så tror jag både Tjorven och GSXR1100101010001010101010Räcer druckit Proviva så nu är dom inte så sura i buken längre.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Du har inte "behövt" mig sen vi pissade i kors på BK. Men jisses vad du behövde mig just då! :D

Ärligt talat så tror jag både Tjorven och GSXR1100101010001010101010Räcer druckit Proviva så nu är dom inte så sura i buken längre.
Det är väl snarare så att ju tystare du är, ju mindre proviva behövs...

Samtidigt, ingen proviva i världen hjälper mot min sura buk... :D

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Fungerar det att köra någon alternativ luktegott metod med skolukts spray eller är det bara att duscha med stället på?

Inte skall du ta bort denna undrbara doft Radek , då tänder jag ju inte på dig o vi som ska gasa ihop på söndag :huvet

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!

Sorry Maverick.. jag menade inte dig denna gången.. :(
Menade den glassåkande flygarpojken från Hbg eller de trakterna.. den som är tjurig på riktigt.

Btw, "pissade i kors på BK".. har inget minne av det alls, så det har inte hänt! :tungan :huvet :näsblod

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning