för vardag, lite bus, tråkigt väder, kyligt väder, allvädersställ.
För tokkörning och bana, skinn.
Jag har kört i allvädersgrejer från Dainese i två säsonger nu, helt otroliga kläder, jag fryser ALDRIG, och då har jag kört i -2 grader (plus windchill) med tshirt och polotröja under jackan, givetvis med fodringen i. Frös bara om händerna och hakan.
det är praktiskt på sommaren också, då man kan oftast plocka ut fodringen och då har man en textiljacka som andas bra, och är luftig, samma sak med byxorna. Köp Gore-Tex stövlar också om du tänker köra när det riskerar bli regn.
Gore-Tex, D-Dry, och många andra så kallade vattentäta membra funkar bra allihopa, men Gore-Tex är dyrast. jag har provat både och, lika torrt med vilken som
Skinn är coolt, och man får puckar på knäna, men alla som kör i enbart skinn gnäller "nä, jag kan inte köra på kvällen, det e för kallt"
- speciellt med perforerat ställ. Köper du inte ett perforerat ställ är det som att ta på dig en diskhandske på sommaren, svettigt, klibbigt, du kan inte tvätta den heller. Både och är svaret, och det första du köper borde vara allväders - köp skinn i vinter när det e REA
Men du kör en Monster. Den ska man glida i stan med, i den snyggaste Dainese jacka du kan hitta, jeans, och en röd-vit hjälm. Sånt som alla brudar får nackspärr av. Jag rekommenderar en Dainese New Gator, men
det finns snyggare