Skinställ till 191cm 85kg

LuKKuS

Nybörjare
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
GSX-R 600 -97
Hej!

Jag tänkte försöka mig på att köpa ett begagnat skinnställ. Jag har provat flera olika nya skinnställ med storlek 54, men där är ändå alla olika. Många är för korta i armarna, men ett fåtal helt ok!

Någon som har denna längd som kan tipsa mig om ett bra sporthojs-ställ som verkligen passar, även utgångna modeller.

Med vänliga hälsningar
Paul

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
LuKKuS skrev:
Hej!

Jag tänkte försöka mig på att köpa ett begagnat skinnställ. Jag har provat flera olika nya skinnställ med storlek 54, men där är ändå alla olika. Många är för korta i armarna, men ett fåtal helt ok!

Någon som har denna längd som kan tipsa mig om ett bra sporthojs-ställ som verkligen passar, även utgångna modeller.

Med vänliga hälsningar
Paul

kolla denna annons!!! http://www.blocket.se/view/4634973.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
LuKKuS skrev:
Hej!

Med vänliga hälsningar
Paul
tjenare
jag har exakt samma vikt längd som dig, jag har ett texport ställ stl. 58 det är lite kort och armarna är aningens för tjocka, men i övrigt är jag nöjd.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=84906

att tillägga, jag har korta ben och långa armar :D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Spyke skinnställen brukar passa även långa personer bra. Jag är 186, 82 och mitt spyke i 52 sitter som gjutet.

Vet att Superbike i Göteborg förut hade ett gäng till superrea, det är mycket möjligt att de ställen finns kvar, ring och kolla 031-129473

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
188 cm cirka 83 kg och har ett Rev'It.

Jag gjorde så att jag tog en storlek större på jackan innan jag kopplade ihop med byxorna. Byxorna gick förresten jättebra att beställa med extra långa ben :tummenupp Satt som en smäck när jag köpte det (86 kg) men jag har blivit lite mindre sedan dess :rolleyes:

Jacka stl 56
Byxor stl 54 lång

Inget för dig om du vill ha ett helt ställ, men det funkar om du överlever med delat :D

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Dainese

Tycker du ska prova ett Dainese ställ i storlek 56, det har jag och jag måttar 191/88

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM