Skinställ??

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Undrar hur ni brukar göra när ni åker till skolan....blir man helt töntförklarad om man åker med skinnställ eller är det okej att ha skinstället på när man åker till skolan då ja bor ca 1,5mil ifrån skolan och vill ta mc:n nån dag

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Mordecaien skrev:
2394362 Det är aldrig töntigt att ha ställ på en MC... snarare töntigt att åka utan,

Jag håller med dig ska be om ett extra skåp på skolan så man får in stället me :D

Nära och nära 1,5mil varav 9km på 90 väg visst de e inte så långt men det e 90väg oxå

Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
_Timpa_ skrev:
2394388 Jag håller med dig ska be om ett extra skåp på skolan så man får in stället me :D

Nära och nära 1,5mil varav 9km på 90 väg visst de e inte så långt men det e 90väg oxå
Då tycker jag absolut att du ska åka med skinnställ!
och om du får ett extra skåp med då är det ju inga årpblem eller hur?:tummenupp

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Mr.PB skrev:
2394396 Då tycker jag absolut att du ska åka med skinnställ!
och om du får ett extra skåp med då är det ju inga årpblem eller hur?:tummenupp
Nej tänkte det samma för dom ger väl en garanterat ett extra skåp om dom har ett eftersom man e skolförsäkrad när man går i skolan vet inte om mc-skador m.m räknas in i den försäkringen men e rätt så säker på de :p

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
_Timpa_ skrev:
2394400 Nej tänkte det samma för dom ger väl en garanterat ett extra skåp om dom har ett eftersom man e skolförsäkrad när man går i skolan vet inte om mc-skador m.m räknas in i den försäkringen men e rätt så säker på de :p
Du får nog garanterat ett skåp till, fick jag :)

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Själv så har jag skinnjacka och ryggskydd när jag kör till skolan. När jag kör lite längre sträckor tar jag även gore-tex byxor på mig :)
Men det är aldrig töntigt med skinnställ, tufft bara :D

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
eee vilka säger så orka skrapa upp hela kroppen eller pga att man inte hadde skinställl

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
_Timpa_ skrev:
2394324 Undrar hur ni brukar göra när ni åker till skolan....blir man helt töntförklarad om man åker med skinnställ eller är det okej att ha skinstället på när man åker till skolan då ja bor ca 1,5mil ifrån skolan och vill ta mc:n nån dag

Döööööh. klaga inte över 1,5 mil. Jag har 2-3 på värdens trågigaste och mest trafikerade väg på morgonen. å de värsta av allt e att hade jag bott kvar där jag bodde till mars i år så hade jag haft 500 m till skolan:mad:. Å jag har inte fått min styrlapp än så man måste sitta å tråka på den äckliga bussen 40 min nu oxå:mad:

Men jag har funderat på en grej. bara så alla vet så har jag världens snålaste farsa (bjuder hem en sleten thai å betalar precis allt åt haggan men han vill inte köpa mckläder till mej) men men, förra veckan blev jag riktigt förvånad när han kom och började prata om just mckläder och hur jag skulle göra, äääh de vettefan sa jag. jag har inte råd å punga upp dom pengarna själv så de får nog bli jeans sa jag, a en gubbe på jobbet.... så jag får nog fan mckläder ändå:yoparty. de trodde jag aldrig. men nu till problemet, man kan ju inte ha kläder utan å använda dom och då jag i huvudsak ska ha hojen till skolan, vad fan gör man i skolan? slänger man böckerna åt helvete å har kläderna i skåpet lr går man runt å svettas hela dan mä full mundering hela dagarna lr vad fan gör man? vad gör ni?:va :confused:

Edit: såg att det redan fanns svar på min fråga:). så det blir helt enkelt att tigga om ett extra skåp nu då? Jag får förmodligen även stövlar, hur gör ni mä dom? slänger ner ett par vanliga skor i rygsäcken lr?

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
t4pp3r skrev:
2397753
Edit: såg att det redan fanns svar på min fråga:). så det blir helt enkelt att tigga om ett extra skåp nu då? Jag får förmodligen även stövlar, hur gör ni mä dom? slänger ner ett par vanliga skor i rygsäcken lr?

Eller har de i skåpet.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
_Timpa_ skrev:
2397621 Mitt röd-vita gamla skinställ e inte ballt :p

Haha. Jag säger bara 80-talet. De där vita skinnställen kommer ju igen nu. Kanske i något snyggare design iofs.. :rolleyes

Chucky

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Ingen (ännu)
Haha då har inte inte sett snubben i min klass..

Han har en Yamaha Dt 50cc skabbig som fan, han e för jävla trög,
han kör utan att koppla för att han säger att han spara 1min på att inte göra det han säger oxå att det ändå inte sliter på den.. sen så kör han i ett skabbigt skinnställ med ryggskena och boots handksar o hela kalaset xD jag menar moppen går ju i 45!! va fan ska han med det till? när han tillock med bor i samma stad som skolan ligger i (rödljus o bil kö så långt ögat kan nå)
han söger även att han kan trimma upp den så att den går as bra på 5 min att han brukar göra det när han kommer hem :va

Det är ju nästan synd om killen xP

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ett riktigt läckert skinnställ får ju brudarna att tända till :p :D

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska