Skinställ

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Har aldrig ägt ett HELT skinsäll tidigare. Därför var jag uppe på bike i helgen för att prova ett innan jag köper. Jag provade str 48 samt 50 48 var tajjt som fasen en fick hjälpa mig att få det av mig medans 50 gick av och på hur smidigt som helst. men det kändes lite stort över bena. Kan ngn hjälpa mig med vilken str jag skall ha??

Mvh

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Om 48an stämmer i längd och skydden sitter på rätt plats skulle jag kört på 48an.. Det töjer sig en del och man vill ju inte se ut som en säck potatis efter halva sommaren ;-)

Skydden satt där de skulle. Men det var tajjt som fasen. jag får helt enkellt åka och prova igen;)

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Svårt att säga, men jag hade nog provat 46 för att vara helt säker. (!)

52 fick jag inte på/av mig själv men köpte 50 som krävde att jag blev lyft i stället de första gångerna. Trodde försäljaren skämtade med mig när han föreslog 50.

Efter att ha åkt med det i en månad sitter det perfekt.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
48:a skulle jag rekomendera.

Köpte ett ställ förra året och valde mellan 50 och 52. 52:an satt bekvämt utan att vara för stort. 50 satt riktigt tight och man kände sig som robocop när man skulle provsitta en hoj för att känna hur det kändes i "körställning". Valde 50 stället och töjde det lite hemma innan jag körde första gången. Tyckte att det var för litet, men efter träning på hojen så satt det precis som det skulle.

Så köp inte ett för stort bara utan lita på vad försäljaren rekomenderar. Ställen töjer sig ganska mycket nrä det är nytt.

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Tack för era svar. Då tar jag och beställer ett 48 46 tror jag blir aldeles för litet. Kunde knappt röra mig i det så 46 e nog kört. Trevlig helg på er:fyllisar

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum