Skit moppe går dåligt som vanligt

Dtmoppe

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2023
Hoj
Dt50
Ahopp nu har man plockat sönder Puch maxi motorn och bytt packboxar vid vev och packnings massa runt block halvorna och ändå går den magert. Jag startar med choke och den går tydligt magert och då täcker jag hela förgasaren och då tomgångar den och sen dör. Förgasaren (phbg 21 replika) är rengjord och det sitter 100 huvudmunstycke, 55 låg fart, 60 choke och nålen i mitt position. Alla packningar är bytta och moppen är trimmad med 70cc, ny race tändning och lite annat. Tändningen är rätt ställd enligt manual.

tack för alla svar!

Dtmoppe

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2023
Hoj
Dt50
Ahopp nu har man plockat sönder Puch maxi motorn och bytt packboxar vid vev och packnings massa runt block halvorna och ändå går den magert. Jag startar med choke och den går tydligt magert och då täcker jag hela förgasaren och då tomgångar den och sen dör. Förgasaren (phbg 21 replika) är rengjord och det sitter 100 huvudmunstycke, 55 låg fart, 60 choke och nålen i mitt position. Alla packningar är bytta och moppen är trimmad med 70cc, ny race tändning och lite annat. Tändningen är rätt ställd enligt manual.

tack för alla svar!
Kan tillägga att den gick lika dåligt efter andra renoveringen som den första. Symtomen säger ju luft läckage men alla packningar är bytta och har bytt alla packningar 2 gånger

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto 1997 Ducati 900SS
Kan tyvärr inte komma med några bra tips utan bara säga att jag känner med dig.
Såhär är det det ofta när jag försöker meka känner jag.
Har ett fel. Letar reda på en trolig orsak. Fixar orsaken. Felet består.
Hopplöst.
Såhär är det ofta.
Fast någon gång funkar hela kedjan och i slutändan har jag lagat felet och känner mig som en kung. Det bygger självförtroende.
Som snabbt försvinner när nästa fel inte vill bli lagat..........

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag hade också ett svårdefinierat problem med min 2-takt enduro, men symptomen var att den rusade och inte ville gå ner på tomgång. Det visade sig vara ett ett internt läckage i förgasaren som gjorde att den drog i sig bensinångor från flottörhuset. Med detta vill jag säga att förgasaren fortfarande kan vara problemet även om den är genomgången. Filmen visar mitt problem. Fortsätt kämpa :yoparty

Dtmoppe

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2023
Hoj
Dt50
Kan tyvärr inte komma med några bra tips utan bara säga att jag känner med dig.
Såhär är det det ofta när jag försöker meka känner jag.
Har ett fel. Letar reda på en trolig orsak. Fixar orsaken. Felet består.
Hopplöst.
Såhär är det ofta.
Fast någon gång funkar hela kedjan och i slutändan har jag lagat felet och känner mig som en kung. Det bygger självförtroende.
Som snabbt försvinner när nästa fel inte vill bli lagat..........
Den funkar bättre när man lutar den åt höger så bensinen kanske inte når munstyckena.

Nyheter
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...