skit stora mc-kläder

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
skitstora mc-kläder

någon med 3 siffror på vågen som vet var det finns snygga mc kläder i skinn eller allväder som är lite sportigare, haha inte lätt att va fet :lol :lol

Last edited:
Skiter du stora MC-kläder? Inte illa. :lol

Nåja, i värsta fall får du väl specialbeställa, eller lägg ut en köpesannons vetja.

Klart jag vet :rofl MBracing västerås har skinnställ upp till storlek 64.
Lycka till.

nattvakten skrev:
någon med 3 siffror på vågen som vet var det finns snygga mc kläder i skinn eller allväder som är lite sportigare, haha inte lätt att va fet :lol :lol

180cm 108 pannor.. 54 i brallor och 56 i jacka dainise ställ :)
sitter lite lite tight över övre ryggen,axlar men annars funkar det fint

Skinnställ

nattvakten skrev:

Ifjol sommar vägde jag 117kg på 183cm....men inte numera....

Jag platsade då i ett Dainese st58....det finns kvar utifall du behöver.

KentW

Alpinestars har väl upp till 64 i storlek. Spyke har väl nåt ställ i 60 och Dainese har jag för mig har upp till 62 på nåt ställ...Det räcker nog till för de flesta skulle jag tro.

Jag är 192cm och väger 130Kg, kör omkring med ett gammalt Jofama strl 60.
De flesta tillverkare borde kunna fixa fram upp till storlek 62-64, hör med den lokale handlaren, de borde kunna ta hem.
Annars gör väl Jofama/Halvarssons måttbeställda. Eller så vet de någon som gör på beställning, kolla gula sidorna och ring till dem.

Pebl skrev:
Jag är 192cm och väger 130Kg, kör omkring med ett gammalt Jofama strl 60.
De flesta tillverkare borde kunna fixa fram upp till storlek 62-64, hör med den lokale handlaren, de borde kunna ta hem.
Annars gör väl Jofama/Halvarssons måttbeställda. Eller så vet de någon som gör på beställning, kolla gula sidorna och ring till dem.
då borde jag oxå hitta kläder, tycker att alla är så små har 56 på en vanlig jacka och drar 60-62 på mc jacka men nu ser jag att det finns hopp även för mej, tack för alla svar :tummenupp

Gustav1 skrev:
Skiter du stora MC-kläder? Inte illa. :lol

...

"Skit stora mc-kläder" är imperativ, dvs. han uppmanar dig/oss läsaren att göra detta.

Min fråga är då, vad ska man äta för att kabla ut ett komplett Spyke stl. 50 av schysst modell? :3freak

Fenix skrev:
"Skit stora mc-kläder" är imperativ, dvs. han uppmanar dig/oss läsaren att göra detta.

Min fråga är då, vad ska man äta för att kabla ut ett komplett Spyke stl. 50 av schysst modell? :3freak
Humor humor humor humor :tummenupp

Skinnställ

Hur stor är du? Det underlättar om man skall komma med tips. Har ett raceställ till salu som är lämpligt för 185-190 cm/ 100-115 kg.

Fenix skrev:

Klart bättre att skita pengar då, så kan man köpa sig precis det skinnställ man vill ha! Är man riktigt tjockad kanske det blir lite över till en ny båge... :hihi

kläder.

Har just startat en firma som handlar med tyska louis.de dom har i alla storlekar kolla om du hittar något på deras hemsida så kan jag ta hem det priserna ggr bar amed 10 så får du det svenska priset.

mvh jim

nattvakten skrev:

jimmbo skrev:
Har just startat en firma som handlar med tyska louis.de dom har i alla storlekar kolla om du hittar något på deras hemsida så kan jag ta hem det priserna ggr bar amed 10 så får du det svenska priset.

mvh jim
kollade på RUKKA på louis webbsida, och den jackan som jag har provat hemma kostar 3695 och på louis över 4000 kr trodde det va billigare i tyskland :confused:

RUKKA
JEREZ TEXTILJACKE
GR.60, SCHWARZ/ROT Schwarz
Rot 60
419,00 euro

Last edited:
Kom på en annan variant angående stora mc-kläder.

Jag har fått för mig att man i Tyskland kan få tag på större storlekar, köpte stövlar därifrån( louis.de) för några år sedan och de var väldigt stora i storleken. Köpte även crosskläder från USA, dels för att det var billigare men även pg.a. utbudet på storlekar.

jimmbo skrev:

mvh jim

Varför inte gångra med 9.20 som euron står i och beställa själv?

Visst det kan man göra men då får man sköta snacket med dom om det blir fel och skicka grejjerna tillbaka till tyskland.

Pebl skrev:
Varför inte gångra med 9.20 som euron står i och beställa själv?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick