Skit Vecka!

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
wee, spenderade 6timmar på att byta kolv igår, och fan ta skrothojen, går mjukt och fint upp till 6000rpm sen när effekten kommer känns den som en traktor, vibrerar som fan....
och idag fick man ett utbrott på en cpkille i klassen, vräkte ur sig "mopedbög" åt mig, trök upp han mot väggen och väntade på ett slag, det kom efter2-3min av tjafs, sen flög det knytnävar tills dom bröt det :huvet är så jäääävla less på den pojken att jag hade kunnat stå och sparka på han tills han hade legat livlös, jaja, han vekar ju inte fattat att han ska hålla tyst än så det kommer väl att behövas mer för att få tyst på den där j-vla gorillan :mad: :kocko

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Hammet skrev:
wee, spenderade 6timmar på att byta kolv igår, och fan ta skrothojen, går mjukt och fint upp till 6000rpm sen när effekten kommer känns den som en traktor, vibrerar som fan....
och idag fick man ett utbrott på en cpkille i klassen, vräkte ur sig "mopedbög" åt mig, trök upp han mot väggen och väntade på ett slag, det kom efter2-3min av tjafs, sen flög det knytnävar tills dom bröt det :huvet är så jäääävla less på den pojken att jag hade kunnat stå och sparka på han tills han hade legat livlös, jaja, han vekar ju inte fattat att han ska hålla tyst än så det kommer väl att behövas mer för att få tyst på den där j-vla gorillan :mad: :kocko

yeah va häftigt

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Snubben är klart avis, det är dom flesta. Hur många gånger har man inte vart med om spott på hojen när man ska hem från plugget?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Hammet skrev:

Shit asså, värsta ball :rolleyes:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
CayLe skrev:
Snubben är klart avis, det är dom flesta. Hur många gånger har man inte vart med om spott på hojen när man ska hem från plugget?

Aldrig! Alla e såååååå avundssjuka på mig här i Uddevalla :rolleyes:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ajsing du. Men nu gäller det att fixa problemet med hojen :tummenupp
Någon som kan ha någon aning om vad det är?

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
min gör också så ibland.. vibrerar som fan.. men om jag drar upp en del varvtal, håller typ halvgas så att den går på högt varv utan att dra så att säga, så lossnar det på nåt sätt och då är det slut på vibrationerna

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
koop skrev:
min gör också så ibland.. vibrerar som fan.. men om jag drar upp en del varvtal, håller typ halvgas så att den går på högt varv utan att dra så att säga, så lossnar det på nåt sätt och då är det slut på vibrationerna

Snackar du om när den är sur eller kall? Det e ju ett tecken på det iaf...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Poffer skrev:
Snackar du om när den är sur eller kall? Det e ju ett tecken på det iaf...

Menar du att fel bränsleblandning kan få hojen att vibrera?
Blandningen kan ju bli lite konstig vid kolvbyte eftersom det blir tätare.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
I något gammalt test på en MBX125F så gick hojen lite dåligt och vibrerade ovanligt mycket, då gick dom ner 5 i munstycke (tror jag det var) så vibrerade den mindre och fick bättre prestanda.

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
alla andra symptom jag har märkt tyder på för litet munstycke.. så jag ska nog inte gå ner....

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
koop skrev:
alla andra symptom jag har märkt tyder på för litet munstycke.. så jag ska nog inte gå ner....

Menar du att den motorcykeln vibrerar om du kört hojen varm också? Och när du dragit den på växlarna? Det låter precis som att du menar när den surat ner sig lr ngt. Då hackar min oxå, men så håller man ett ganska högt varvtal jämnt några sekunder så släpper det.

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
synd med hojen men puckla på killen för att han kallar dig mopedbög = FJOLLLLLA
och ja jag kan säga det mitt framför näsan på dig. :rofl
har du kollat så att kolvarna väger lika mycket??

//niklas

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
När jag köppte min hoj vibrerade den nästan ingenting, men efter att jag bytte kolv så vibrerade det så uta bara *** :yoparty man tänker jiihuu[KFAFT] :banana Iaf så är det mesta av vibrationerna på min hoj borta så ja tänker inte på det mera! klart att det kan vara skönt att veta vad det var, men så länge den kör på är ja gla :tummenupp

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Poffer skrev:
Menar du att den motorcykeln vibrerar om du kört hojen varm också? Och när du dragit den på växlarna? Det låter precis som att du menar när den surat ner sig lr ngt. Då hackar min oxå, men så håller man ett ganska högt varvtal jämnt några sekunder så släpper det.

vafaan... jag känner skillnad på kallbubbling och det här såklart... det är inte att den är sur eller kall

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Nikel skrev:
synd med hojen men puckla på killen för att han kallar dig mopedbög = FJOLLLLLA
och ja jag kan säga det mitt framför näsan på dig. :rofl
har du kollat så att kolvarna väger lika mycket??

//niklas

inte mopedbög på ironi utan mopedbög slinker ur hans äckliga skalle varje gång vi träffas, det blir förjävligt tjatigt och jag försökte få han att fatta att jag inte tål det längre, men sen fick jag en knytnäve i tinningen och då tiltade det räjält, hade aldrig i hela mitt liv lagt mig mot pojken, aldrig, skulle vara om han fick mig medvetslös men det skulle inte hända, jag har aldrig varit så irriterad och arg nångång jag kan minnas, hade det bara varit vi två hade han haft seriöst ont nu :näsblod :fatta!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ja, vissa personer hade det vatt gött å trycka dit rejält...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hammet skrev:

Haha, häftit :tungan

Mer slagge på skolorna :rock

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Mavve du hjälper inte till nu, sen när började du skolan..
aja Hammet då kunde du puckla på honom lite för det e ju mobbing

//Niklas

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...