Skitgubbe

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
kommer i ca 50 på 70väg nu idag och lägger ner till 2an och drar upp den till ca 80-85/12000rpm, låter ganska mycket däruppe på varven......tittar lite till höger och där kommer en surgubbe och viftar med nävarna och springer ut mot vägen :mad: , bromsar ner lite och lägger i 4an sen puffrar jag vidare.....fan han kan väl vifta med nävarna åt epa-traktorerna som blåser förbi där i samma hastighet ist :mad: :kulspruta

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Dedär va väl inget? :) Idag klampade det in en civilsnut i mitt garage när jag och Johan skruvade lite med ena Jetskin, han visade brickan och började gnälla på att jag körde för fort här uppe på vägen osv. hehe :) -Ja jag ska ta det lugnt i fortsättningen...*host*

Last edited:

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Nisse Järnet skrev:
Dedär va väl inget? :) Idag klampade det in en civilsnut i mitt garage när jag skruvade lite med ena Jetskin, han visade brickan och började gnälla på att jag körde för fort här uppe på vägen osv. hehe :) -Ja jag ska ta det lugnt i fortsättningen...*host*

hehe, verkar inte bra att bo i storsta'n :rolleyes:
Här har man knappt sett en polis på en vecka iaf :öl

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Hoj
En såld Mt5a
Haha, här ute på landsbygden har polisen semester just nu :cool:

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
MC-polis....

Vart på 345 mil MC-semester med ZX12:an från Luleå till Öland och tillbaka. Och vad i helsicke håller E22:an-snutarna på med egentligen? Hade två MC-poliser i hälarna efter mig i 20 mil...trots att vi stannade och tog paus flera gånger så väntade dom lite längre fram....nästan låtsades inte som att dom såg oss. Högst irriterande...men med tjejen bak och en 52 liters top-box packväska så vill man inte dra dom i 300. Vet ju inte om väskan sitter kvar. Låg för övrigt i helt okej hastighet om man jämför med vissa bilar som gasade förbi en...men dom sket dom väl i. Är det så jäkla kul att lyckas sätta dit en mc...inte för att jag nu hade stannat...men ändå =) Nåja, nu hände det ju inget...

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
Re: MC-polis....

Åberg skrev:
Vart på 345 mil MC-semester med ZX12:an från Luleå till Öland och tillbaka. Och vad i helsicke håller E22:an-snutarna på med egentligen? Hade två MC-poliser i hälarna efter mig i 20 mil...trots att vi stannade och tog paus flera gånger så väntade dom lite längre fram....nästan låtsades inte som att dom såg oss. Högst irriterande...men med tjejen bak och en 52 liters top-box packväska så vill man inte dra dom i 300. Vet ju inte om väskan sitter kvar. Låg för övrigt i helt okej hastighet om man jämför med vissa bilar som gasade förbi en...men dom sket dom väl i. Är det så jäkla kul att lyckas sätta dit en mc...inte för att jag nu hade stannat...men ändå =) Nåja, nu hände det ju inget...

de kan va förjävliga.
Synd att du hade "spätta".
Annars kunde du klippt dem :D :fakta

ejik

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
snart en lätt en
ja tänk om man ändå var så lycklig med poliserna, här ser jag dom minst en gång om dan :rolleyes:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
i närheten av där ja bor har ja inte sett snutar på 2år.. men ja ser dom ibland när man e ute å åker... får bromsa lite ibland...

Har ni nån gång fått kära bevid vägen pga att ni har blivit förväxlade med en mopen som kommer i 30??
ja blev d igår påväg hem från nyköping.. ja kommer i en becke som går svagt neråt... längst ner på backen kommer det en liten grus väg får vänster.. jag ser en silverfärgad kombi av nåt slag komma på den vägen.. mot den vägen ja kör på.. så när han kommer fram te vägen kör han bara rakt ut frammför mig...(ca 50meter) å svänger vänster.. altså åt samma håll ja e påväg. ja tvärnitar först men inser snabbta att ja inte kommer hinna stanna så ja ger mig ut i gruset brevid vägen... CA:20cm brett å åka på... hänger mig på tutan å lyckas me hjärtat i halls gropen ta mig upp på vägen igen... ja blev så arg att ja inte vågade stanna idioten å fråga va fan han tänkte på.. va fan rädd å slå ihjäl idioten... d va så jävla nära att d e otroligt att ja klara mig!

va skulle ni gjort i det läget??

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
i närheten av där ja bor har ja inte sett snutar på 2år.. men ja ser dom ibland när m

ja hade gett mc:n fullt spjäll och bränt om allt vad ja kunnat .....
o sen börjat bromsa den jävlen ... legat mitt i vägen ..... sen när man väl har tillräckligt lår fart så stannar man ... går av mc:n och går mt bilen och hoppar upp på motorhuven och börjar hoppa som en galning ... o sen går man lugnt och sansat därifrån .... :D

gissa om dom får saj en tanke ställare...... :tummenupp

så hade ja gjort!!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
de kanske ville vara som alla andra o bara följa me dig på en tur.. :fakta

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag har inte sett en polis här sen Jannes bageri slog igen för 6 år sen. Innan det slog igen stod det alltid minst en polisbil utanför och där inne satt det ett par och fikade. :D

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Västergötland, mitt emellan Skara och Skövde. Säger det dig något?

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Estremo skrev:
Västergötland, mitt emellan Skara och Skövde. Säger det dig något? :p

Nej, ta gärna om det igen!
thefinger_red.gif

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...