Skjinnstell!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag åkte och hämtade en frisk surgixxer i går och körde hojen hem ca 30 mil. Ingen längre resa tänkte jag men Jag tog med långkallingar, en bra undertröja från NårsFejs samt en tröja som jag drog över alltihopa som dånkenfolket gör.

Jag kör aldrig i ställ men nu tänkte Jag att det blir nog kallt som fan annars så Jag tog med mitt (i princip oanvända) ställ i en väska då det bara skulle bli några fisiga plusgrader.

Vid väl avslutad affär trär jag på mig långkallingar och undertröjan (över tishan) och sen på med läderoverallen samt stövlarna och över det en i vanliga fall för stor, tätspunnen huvtröja.

Känner mig som en sån där andravälrdskrigetdykare när jag vaggar fram mot hojen, hoppar upp och far iväg med en farlig fart.

Ganska snabbt inser Jag att stället som Jag inte inspekterat så mycket är perforerat på hela framsidan samt i grenen och på insidan av armarna, på baksidan av benen är det inget läder utan endast som en nylonstrumpa.
:mad:
Inte nog med detta utan surgixxerns skarpa knävinkel (underbar hoj i övrigt) i kombo med läder/nylonstrumpsoverallens ergonomiska avsaknad gör att knäna ömmar som på en gammal reumatisk tant.

Detta var det överlägset mest fysiskt krävande Jag någonsin gjort!

Nu är Jag i alla fall med surgixxer!:banana

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Kul att du hittat din efterlängtade surgixxer, men i övrigt låter du som en jävla gnällspik. Du skulle behöva en veckas träningsläger hos Stryp-Enok.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kul att du hittat din efterlängtade surgixxer, men i övrigt låter du som en jävla gnällspik. Du skulle behöva en veckas träningsläger hos Stryp-Enok.

Det är Falós granne va? Ja det kanske vore något. Men är man tretti:mad: så får man gnälla lite.

Grattis till hojen :)

lägg upp lite bilder på din frääna outfit :hihi :hihi :brynad

hehe hadde du pumps me :Bugar :rolleyes:

//Robin

Jag såg skitball ut och det var ganska skönt när man stod upp men i princip omöjligt att köra hoj i utan att vara en fara för allmänheten.

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det är Falós granne va? Ja det kanske vore något. Men är man tretti:mad: så får man gnälla lite.

Jag ser att ni är en beläst herre. Stryp-Enok bygger sin pedagogik på "Stryk och kallvatten, sen blir man inlåst i jordkällaren i fjorton dagar och får leva på gråsuggor."

En vis man, sanna mina ord.

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter

Eller en uppsträckning av kapten Lydén!

Grattis till gixxern förresten Teo!

Alltid lika fascinerad över frågan "vilket skinnställ är snyggast?". Svaret är naturligtvis Inget; Skinnställ är inte snyggt!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...