Skjortor till en vanligt fet kropp?

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
Har nu vid några tillfällen suttit å kollat efter skjortor på nätet & har insett att det knappt går att få tag i en lite snyggare skjorta som inte är "slim-fit". Är 191cm & väger 100 kg, man kan säga att jag har ett begränsat urval...

Finns det nån som har tips på vart fan man ska leta för att finna nått snyggt? Söker framförallt en svart, eller möjligt ebn vit sljorta, inte en massa pråligt eller med fjortis-tryck.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
De va som..! Jag är 193/84 och alla kläder är antingen i tältformat, eller så är dom för korta, något som passar på kroppen (dvs lagom vid) och lagom lång i ärmar/ben verkar vara förbannad lögn att hitta. :mad: Jag har alltid inbillat mig att man utgår från nån som är 182cm med perfekt bmi och sen skalas alla mått när man går upp å ner i storlekar :gnissla

Ska vi byta garderob? :hihi

OT: Men igår gick jag förbi en butik som hade bh i storlek 110K :jisses Lollo Ferrari, släng dig i väggen!

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette

Mja... Nu tänkte jag FINA skjortor som man kan ha på begravning/bröllop typ.. Känns lite sådär att köpa det på Jula. ;;-) Glömde säga det.

De va som..! Jag är 193/84 och alla kläder är antingen i tältformat, eller så är dom för korta, något som passar på kroppen (dvs lagom vid) och lagom lång i ärmar/ben verkar vara förbannad lögn att hitta. :mad: Jag har alltid inbillat mig att man utgår från nån som är 182cm med perfekt bmi och sen skalas alla mått när man går upp å ner i storlekar :gnissla

Ska vi byta garderob? :hihi

OT: Men igår gick jag förbi en butik som hade bh i storlek 110K :jisses Lollo Ferrari, släng dig i väggen!

Haha, ja det kan vi ju göra...
Man ska inte ha BH om man har den sizen, då är det två skottkärror som gäller.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Skräddare? Ska man ha kläder som passar riktigt bra så är det det som gäller.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är 193 och väger också 100 pannor. Har inga problem att hitta skjortor. Är det något som kanske brukar vara svårt så är det att hitta med lång ärm.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kör Tailorstore, det gör jag.
Inte för att jag är fet men ändå.
Jag gjorde till och med en tråd om det, www.tailorstore.se heter den och likaså hemsidan. :)
Bara för det skall jag beställa lite så man är fin tills vårterminen börjar. :banana

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag har alltid inbillat mig att man utgår från nån som är 182cm med perfekt bmi och sen skalas alla mått när man går upp å ner i storlekar :gnissla

Fel

Jag är 182cm prick.
Har varit mellan 75-85kg de senaste åren. Likaförbannat passar inte så mycket. "Utländska" plagg sitter som latex över axlarna.
"Svenska" plagg har helt felknullad längd på armarna i förhållande till totallängden. Ska man har en tröja/skjorta med korrekt armlängd slutar den nere vid knäna, typ.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Fel

Jag är 182cm prick.
Har varit mellan 75-85kg de senaste åren. Likaförbannat passar inte så mycket. "Utländska" plagg sitter som latex över axlarna.
"Svenska" plagg har helt felknullad längd på armarna i förhållande till totallängden. Ska man har en tröja/skjorta med korrekt armlängd slutar den nere vid knäna, typ.

Samma langd och vikt som mig. Testa Hugo Boss, Emporio Armani, Tiger. Alla dessa marken brukar funka bra pa mig, men aven andra italienska brukar vara lagom langd.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Är det något som kanske brukar vara svårt så är det att hitta med lång ärm.

Stenströms med extra lång ärm, alternativt Eton, som per default har lite längre ärmar. Den senare finns självfallet också med tillval extra lång ärm.

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
Du menar att det du egentligen glömde säga är att du är gay?

Ja, så kan man ju med se det. Om man är gay för att man inte ser ut som en bonde som anv samma skjorta i laggårn som på fest. ;-)"Stukad" keps, snickersbrallor & swedol-skjorta får du ha för dig själv. :D

Stenströms med extra lång ärm, alternativt Eton, som per default har lite längre ärmar. Den senare finns självfallet också med tillval extra lång ärm.

Ska kolla det, tack för tipset!

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept