Skjuts till uppkörning i Tullinge på tisdag

johan314

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2013
Hoj
DL650 -05
någon som kan tänka sig ställa upp inför uppkörning i tullinge på tisdag vid 12-tiden mot en rimlig fik-peng? bor i huddinge. tacksam för svar (här eller pm).

Last edited:

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
F650GS
Förhoppningsvis hittar du ngn som finns närmare.. men om måndagen kommer och går och det ser ut att skita sig så hör av dig så tar jag ledigt tisdag eftermiddag och kommer ner och hjälper dig. :)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Grattis. Två fullträffar. Körkort samt ett hejdundrande vänligt och uppoffrande välkomnande in i MC-familjen på samma dag. :krama

johan314

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2013
Hoj
DL650 -05
tackar tackar! tusentack till mcflickan också som verkligen ställde upp!

det hela började dock inte så bra, då precis en halv-timme före uppkörning märker jag att hojen inte startar, batteriet har laddats ur totalt!!!! ingen juice alls!!! varför? jo, för att en pucko (=jag) hade glömt nyckeln i med halvljus och handtagsvärmaren på :huvet:brinnerup:huvet
jag ville spy av ilska, vrede, nervösitet..ja, kalla det vad ni vill :zpy

fick akut tag på en CTEK-laddare av grannen (tack Gud), åkte direkt till Tullinge, var redan sen så de hade åkt iväg till uppkörningsbanan. fick vänta ca 1 timme tills han kom tillbaka, förklarade läget och att hojjen var under uppladdning. han skulle då köra ut i trafik med två andra och sa att jag hade 1 timme på mig att återvända med hojen (alltså vid 3 tiden)...snacka om att jag var nervös?? hursomhelst, jag och mcflickan åkte snabbt tillbaka för att se om den gick igång. tur nog hade jag bytt batteriet för ca 2 månader sedan, så en timmes laddning borde fungera (tänkte jag)...och det gjorde den också!!! :rock :Bugar

mcflickan hoppade på hojen och jag tog bilen, åkte tillbaka till tullinge. vi fick vänta lite innan han återvände. jag darrade i hela kroppen och två liter vätska hade säkert förångats bort från kroppen :död

fick el som säkerhetskontroll, körde serpentinbanan. högfartsbanan och inbromsningarna gick också bra. jag kände området väl så jag visste att jag skulle få godkänt när vi väl körde ut i trafik :rock:rock

tur att det är över iaf.

återigen, tack för din insats :Bugarmcflickan :Bugar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE