skogens kung(älgen)

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
R1 05-honda 600 98 RACING .pocketbike R1 .suzuki 125
: :kulspruta skogens kung(älgen)

--------------------------------------------------------------------------

förra sommaren krachade jag med en stor älg tjur. Jag krockade på huvudet på älgen, motorcykeln välte åt höger
som en highside .
det var en regning dag kl 6 på morgonen på väg hem från jobbet. jag körde i 120km/h i en höger kurva då kom en elg på väntster sida mot mig.jag hann inte att bromsa så jag körde in i älgen.jag flög iväg minst 10 meter och sen gled jag minst fan, 40 meter så jag vill bara berätta till alla er kör försiktigt!!! : :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Bifogat

• Poservisir.JPG
    Poservisir.JPG
    127.4 KB · Visningar: 107
Last edited:

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Jo har tänkt på det... Men hur gick det för dig då? Du borde ju inte vara helt oskadd om du small in i en älg i 120? :rolleyes:
Och hur gick det för hojen om man får fråga? :gnissla :tungan
MVH

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
paulo skrev:
:tummenupp skogens kung(älgen)

--------------------------------------------------------------------------------

förra sommaren krachade jag med en stor älg tjur
det var en regning dag kl 6 på morgonen på väg hem från jobbet. jag körde i 120km/h i en höger kurva då kom en elg på ventster sida mot mig.jag hann inte att bromsa så jag körde in i älgen.jag flög iväg minst 10 meter och sen gled jag minst fan, 40 meter så jag vill bara berätta till alla er kör försiktigt!!!
jag klar mej m-bra lite ont i höger arm.hoj klar sej bra zx12r

Last edited:

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
:fatta!
sajk skrev:
är det en speciellt hållbar hoj? zx12r?

skönt att det gik bra för deg..... :hihi

skulle du vilja vare med om det???

Last edited:

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
Andra djur som kan vara i vägen som det finns många fler av är grävlingar, ingen som lyckats pricka på en sån nån gång ?

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Ja man e ju duktigt rädd för älg... Men jag har klarat mej hittils, men när jag ligger och bjuder på ordentligt hemma på Edselevägarna är man ju egentligen livrädd...

Jag har missat ett par rådjur engång annars har jag bara kört på räv... Men det e ju lugnt, det bara dunkar till lite.

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
ChrilleR1 skrev:
Ja där hade du verkligen tur. Snygga puckar du monterat på R1:an. Vi får ta ett race i sommar..
tja .tack . race i sommar..[/ :tummenupp ska vi på klubben titta på din ny R1?? : :va

Norras

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Suzuki gsx-r 750
Ångest...

paulo skrev:
2022848 :Bugar :Bugar :Bugar skogens kung(älgen)

förra sommaren krachade jag med en stor älg tjur. Jag krockade på huvudet på älgen, motorcykeln välte åt höger
som en highside .
det var en regning dag kl 6 på morgonen på väg hem från jobbet. jag körde i 120km/h i en höger kurva då kom en elg på väntster sida mot mig.jag hann inte att bromsa så jag körde in i älgen.jag flög iväg minst 10 meter och sen gled jag minst fan, 40 meter så jag vill bara berätta till alla er kör försiktigt!!! : :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Jag hade min första hoj säsong förra året. avverkade 1350 mil på hojjen. Höll på pricka Grävling, älg, ren, pensionär. Grävlingen var på f-t håret. Tro fasen jag körde över svansen med bakhjulet fick små vobbel i 110. :4skrika

Säger bara en sak. Man ska ta det lugnt på landsvägar där det är mycket vilt!

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
Norras skrev:
2051930 Jag hade min första hoj säsong förra året. avverkade 1350 mil på hojjen. Höll på pricka Grävling, älg, ren, pensionär. Grävlingen var på f-t håret. Tro fasen jag körde över svansen med bakhjulet fick små vobbel i 110. :4skrika

Säger bara en sak. Man ska ta det lugnt på landsvägar där det är mycket vilt!
jag ska kör lugnt på landsvägar i år :tummenupp

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Oj vilken tur du verkar ha haft, jag tog min älg (-04) i max 100 km/h och hjälmen trycktes ihop så lacken sprack runt om, visiret sprack och gick in i ögat, hua.
Sedan fastnade jag mot en sten så lårbenet och knäleden kom ut genom skinnstället, inte nog med det fick jag vänta över 17 timmar bredvid den döda älgen innan nån hittade mig, du kan nog skatta dig lycklig att du klarade dig så bra. jag hoppar fortfarande på kryckor och åker in och ut på sjukhuset.
Ja se upp i sommar alla hojåkare.

Mvh/Micke-mooskiller

paulo skrev:
2022848 :Bugar :Bugar :Bugar skogens kung(älgen)

som en highside .

Last edited:

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
gixxer1000Mike skrev:
2071290 Oj vilken tur du verkar ha haft, jag tog min älg (-04) i max 100 km/h och hjälmen trycktes ihop så lacken sprack runt om, visiret sprack och gick in i ögat, hua.
Sedan fastnade jag mot en sten så lårbenet och knäleden kom ut genom skinnstället, inte nog med det fick jag vänta över 17 timmar bredvid den döda älgen innan nån hittade mig, du kan nog skatta dig lycklig att du klarade dig så bra. jag hoppar fortfarande på kryckor och åker in och ut på sjukhuset.

Mvh/Micke-mooskiller
krya på dej micke :tummenupp

Norras

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Suzuki gsx-r 750
gixxer1000Mike skrev:
2071290 Oj vilken tur du verkar ha haft, jag tog min älg (-04) i max 100 km/h och hjälmen trycktes ihop så lacken sprack runt om, visiret sprack och gick in i ögat, hua.

Mvh/Micke-mooskiller

Fy Tusan. 17 timmar...

Hm.. jo man hade nog bra med tur ändå. Hoppas den håller i sig. låter som du hade tur som överlevde smällen kanske?
Hur gick det med ögat? Fick du behålla syn på det? Frågar för jag själv skadat ögat en gång.

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
När jag var i moppeåldern och brassa runt på min Suzuki TS så prickade
jag en älg i bakdelen/bakbenen när jag skjutsade. Har aldrig vart så
rädd i hela mitt liv! Men hände ingenting med vare sig med kropparna eller
moppisen, stod bara chockad rakt uppåner.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Norras skrev:
2076728 Fy Tusan. 17 timmar...

Hm.. jo man hade nog bra med tur ändå. Hoppas den håller i sig. låter som du hade tur som överlevde smällen kanske?
Hur gick det med ögat? Fick du behålla syn på det? Frågar för jag själv skadat ögat en gång.

Jag har kvar synen men ögonen följer inte varandra som de ska så jag blir yr när jag tittar uppåt och snett, hade grym tur överhuvudtaget.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping