Skotercross

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
För er som inte har en hoj utrustad med dubbisar föreslår jag att ni beger er till Böjernscrossbana utanför Vindeln. Imorgon är det träning där och en enligt rykten blir det mycket folk. En och annan svensk och nordiskmästare lär dyka upp. Jag finns naturligtvis på plats för att få svettas lite, skotern är i toppskick och nya styrstål har skruvats på plats ikväll. Någon provtur kan jag inte utlova men man vet ju aldrig...
Träning börjar kl. 10:00!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det kanske inte är någon som är intresserad av den hetaste, snabbaste, fränaste, tuffaste, jobbigaste m.m. motorsporten vintertid.

Hur som helst i helgen kör vi så det ryker på Böjerns crossbana, det som kom i form av regn i stan blev till snö i Böjern. :tummenupp

Intresserade är välkomna att titta på, vi börjar kl. 10:00 både lör och sön.

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Okej, vi tar det från början.

Fråga 1.
Kan "Sporthoj.com" ha någonting med medlemmarnas intresseriktning att göra?

Semantik är inte direkt skoteråkarnas starka sida va...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Pingis skrev:
Okej, vi tar det från början.

Fråga 1.
Kan "Sporthoj.com" ha någonting med medlemmarnas intresseriktning att göra?

Semantik är inte direkt skoteråkarnas starka sida va...
Naturligtvis min kära Pingis så har du rätt, va tänkte jag med. :kocko
Måhända är det tvåtaktsoset som spelar mig ett spratt. Kan det vara så att oljan jag köpte av DIG är lagrad på felaktigt sätt, avlagringar i oljan gör inblandningen extra fet med påföljd att röken blir konstigt tät.
Semantiken kanske blir lidande men sensmoralen lyder som följer:
en sporthoj på vintern ovanligt är, ett omättat motorintresse alltid finns där, ty hungern kan stillas med skoter så grann, kom då å titta på skoterchaufförer av rang

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
skotercrossen?

Nå hur gick det på träningen?

Jag var bara ute och åkte skidor hela helgen, så jag vill gärna ha ett litet sammandrag över hur snabbt du åkte på banan? :yoparty

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grusbuse skrev:
Nå hur gick det på träningen?

Jag var bara ute och åkte skidor hela helgen, så jag vill gärna ha ett litet sammandrag över hur snabbt du åkte på banan? :yoparty
Snabbheten är svår att säga när det aldrig tas några tider, men kan väl säga att söndag gick bättre än lördag. Kanske berodde det på vädret, -17 grader på lördag...
Förutom dig tror jag ingen i klubben är intresserad av skoter, visst det är en hojklubb men vi bor ju för böveln i norrland. Synd att du har flyttat så långt bort annars hade du kunnat få en provtur eller två.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
RJ skrev:
Förutom dig tror jag ingen i klubben är intresserad av skoter, visst det är en hojklubb men vi bor ju för böveln i norrland. Synd att du har flyttat så långt bort annars hade du kunnat få en provtur eller två.

Är väl klart som fasen att man är intresserad av skotrar... allting som går fort på vilket underlag som helst är roligt! Dock måste man begränsa ha-begäret lite när man börjar ha alldeles för många dyra leksaker hemma i garaget!

Att åka och titta på skotercrossträning och känna 2taktslukten och ljudet på nära håll blir nog alldeles för mycket för en prylgalen man (läs liten pojke) som jag!
:D

Nån vis person sa nångång att provkör aldrig nånting du inte har råd att äga! :huvet

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vem behöver skoter? Slicks och 2 dm snö går finfint! Bara man har fart så....

Bifogat

• snöhoj.JPG
    snöhoj.JPG
    61.4 KB · Visningar: 86

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
RJ skrev:
Synd att du har flyttat så långt bort annars hade du kunnat få en provtur eller två.

Ja är det något man längtar till just nu så är det till en liknande provtur som den vi (jag, Christer och Eva) fick ifjol.. Den sitter kvar på näthinnan så fort man blundar.. det va bra nog skoj det!!! :Bugar :yoparty

Men det blir väll så att jag får passa på att hälsa på i Umeå när det blir lite körning, så man kanske kan få sig en liten provtur med din nya monstermaskin.. Annars blir det väll den 26 Februari som gäller (skoter enduro i närheten av Östersund) som gäller för att vi skall få träffas och jag får en chans att stå vid sidan av banan och hejja fram UMCC´s enda talang på skoter :banana :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning