Ingen aning om kostnader, men det går färjor Esbjerg - Harwich resp Stavanger - Newcastle:
http://www.aferry.dk/dfds-seaways-faerjor.htm
Är du helt säker?, jag tror att den rutten upphört. Färjan går bara mellan Newcastle och Amsterdam.
Jag håller på och kollar mc-resa till Irland....och det är Esbjerg-Harwich som gäller. Men finns det andra rutter så tar jag mer än gärna emot förslag.
Det finns väl en tunnel mellan Frankrike och England också, om man inte är rädd för att spendera ett par timmar på cyklen. Men skapligt mycket längre än att ta färjan såklart.
är det inte jobbigt att ställa om sig till vänstertrafik? funderar på att hyra hoj i japan, men vet inte om man törs. Man kanske lägger sig i högerfilen i en kurva av gammal vana
Du funderar inte på att läsa frågan du svarar på?
Det brukar bli bättre svar då
Man kan åka med DFDS Tor Line från Göteborgs Hamn till Immingham. Sen så får du en skön tur på cykel till Skottland. Vet inga priser men slå dom en signal vet ja. Så dyrt kan det ju inte vara med hytt o cykel.
Man kan åka med DFDS Tor Line från Göteborgs Hamn till Immingham. Sen så får du en skön tur på cykel till Skottland. Vet inga priser men slå dom en signal vet ja. Så dyrt kan det ju inte vara med hytt o cykel.
Jupp, det tar minst en dag (räknat från englands gräns till svenska gränsen) att åka ner så man åker Dover-Calais med färja (eller tåget genom kanaltunneln Folkstone-Calais). Och det tar väl dessutom ett par dagar att åka mellan Dover och Skottland, plus någon dag att ta sig från Göteborg till Malmö. Det kostar väl någon tusenlapp per dag och person med soppa, mat och boende. Plus ca 500kr för färja eller tunnel per person med båge. Enkel resa. Att det till råga på allt är jäääkligt tråkiga motorvägstransporter från svenska gränsen tills man tagit sig fram till färjan eller tunneln gör ju inte saken bättre heller. Inte på något sätt vare sig ett prisvärt eller roligt alternativ.Senast jag kollade (i somras) kostade det c. 5000:- per person med mc. Relativt dyrt alltså men kanske billigt i förhållande till alternativen...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|