Skräckfilmer

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Hej!

Jag är på jakt efter Riktiga rysare, sånna som får en att hoppa upp i taket när man ser dem.
Jag har sett Saw och Saw II men det är mer Thrillers än skräckisar enligt mitt tycke.
The Ring hade några klipp som var lite otäcka men helheten i den filmen var inte alls hemsk...
Jag vill ha något värre än så... Har ni några tips? :)
Gärna övernaturligt.... Eller kom med förslag, beskriv gärna handligen, det vore kul!

Mvh // Peter

Jonathan

Guest
pogo skrev:
Hej!

Jag är på jakt efter Riktiga rysare, sånna som får en att hoppa upp i taket när man ser dem.
Jag har sett Saw och Saw II men det är mer Thrillers än skräckisar enligt mitt tycke.
The Ring hade några klipp som var lite otäcka men helheten i den filmen var inte alls hemsk...
Jag vill ha något värre än så... Har ni några tips? :)
Gärna övernaturligt.... Eller kom med förslag, beskriv gärna handligen, det vore kul!

Mvh // Peter

Du har säkert sett den, men om inte --> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110312

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
the descent kan jag lätt rekomdenra vet inte hur många gånger jag hoppade till

dock lite skum då jag tycker mycket av filmen e snodd från sagan om ringen

Tex gollum uruk ai ledaren mm a du hajar när du ser...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
The exorcism of Emily Rose är bra om man vill bli rädd. The descent var också bra, fast inte särskilt skrämmande. Man hoppade till några ggr, men sånt är ju mer reflexer än äkta skräck. The Eye hade några scener som var lite obehagliga.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Event Horizon, Bermuda Triangle, Gammla hederliga The Shining... fortfarande läskigaste filmen någonsin!

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Event Horizon

Event Horizon är nog det sämsta jag sett (no pun intended). -"Where we're going, we don't need eyes" (sägs av en smått sinnessjuk person som just skruit ut sina egna ögon... Dåligt Sci-Fi

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hostel har premiär på fredag. Skräckis.
Vet inget om den men verkar nice.

Någon som vet nåt om den nya svenska filmen " Frostbiten"?
Nästan så att man måste se den

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Ah, tack för alla tips! :)

Solid snake skrev:
The grudge 2 är jävligt läskig, iaf med DTS ES.
Jag funderar över den här filmen, du säger att The Grudge 2 är läskig, men på IMDB finner jag endast en film som heter The Grudge (2004), är det den du menar?

Solid snake

Guest
pogo skrev:
Ah, tack för alla tips! :)

Jag funderar över den här filmen, du säger att The Grudge 2 är läskig, men på IMDB finner jag endast en film som heter The Grudge (2004), är det den du menar?
Det finns en 2a, jag har själv lånat hem den på DVD en gång, det är väl The grudge som har den räliga bruden och den lilla ungen? Isf finns det en 2a, det var Japansk release så jag vet inte om den finns i Sverige (utan att du köper den själv från Japan.)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
av japanska skräckfilmer tycker jag då att dark water är den överlägset äckligaste. Annars hör jag till de få som fortfarande anser att excorcisten är skitvidrigt.

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
"Below" är en fin ubåtsrysare, annars är alltid filmerna i Cube-serien (cube zero, cube hypercube etc) fina.

_teSSan_

Guest
The Others, spöken och sånt, rätt så bra faktiskt, totalt oväntat slut...
Fast den har väl alla sett redan.

House on haunted hill, också spöken, ruggigare än The Others, och fler "hoppa till och skrik"-scener.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år