Skräddarsytt skinnställ

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jag hade vänt mig hit istället: http://www.psiscandinavia.com/wp/

Någon tusenlapp dyrare, men har bara hört bra om hans ställ här på SH. Sen gör han även ställ till MotoGP förare, Karel Abraham bland annat vilket säger nåt om kvalitén på hans ställ

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Helt klart intressant, fastnade för ett ställ där!
Är det dessutom bättre kvalité så känns det ju inte som att ca 3000 riksdaler extra är så mycket att bråka om :)

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Jag har beställt från http://www.psiscandinavia.com och är helnöjd med bemötande och service.
Sen är han väldigt flexibel om man vill göra ändringar på ställen.
Får mitt ställ om ca 2-3 veckor, så får återkomma med passform mm.

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
http://www.hoodies.se/cms/product.php?id_product=131

Cirka 3 veckors leveranstid från lagd order.
Sitter som en sMäcK !!

Det där kändes väldigt oseriöst..
Nu har jag bara lyckats skaka fram positiv kritik av Perriniställen, men varför påstå att det är italienska ställ när de inte är det?
Designmässigt är deras top-of-the-line-ställ mer eller mindre kopior av Dainese och Alpine Stars och det är ett pakistanskt företag, inte italiensk.
Skulle inte förvåna mig om de sys upp i samma fabrik som Dainese och AS, men att kalla det för italienska ställ för att sälja bättre känns bara oseriöst..

Men ja, jag planerar själv att köpa ett Perriniställ, men tar det direkt från Pakistan istället.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sweep finns också som måttsytt. Hade ett, helnöjd, kraschat det. Dags för ett nytt :tummenupp

Last edited:

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Jag beställde mitt på Tonyz PR look då kan du välja vilket ställ du vill och han är grymt duktig du kan även välja loggor och liknande om du vill ha det, han gjorde mitt ställ på en vecka :)

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Hoppar in med en annan fråga, hel eller delat ställ?
Skall köpa mig ett nytt ställ och har idag ett delat men har aldrig förstått meningen med det. Är det ngt användningssätt jag missat eller varför skall man ha ett delat resp. helställ?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Skall köpa mig ett nytt ställ och har idag ett delat men har aldrig förstått meningen med det. Är det ngt användningssätt jag missat eller varför skall man ha ett delat resp. helställ?
Med ett delat ställ kan du använda jackan med ett par mc-jeans när du tar en posör och fikarunda på stan. :)

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Om du helt seriöst tycker att det är lika lätt att dra på ett helställ som ett delat, så kan jag förstå att du frågar... :D Men en och annan tycker nog att det är mer akrobatik att få på helstället. Sen kan det ju vara skönt att ta av jackan när man stannar och fikar e.dy. :rolleyes:

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Om du helt seriöst tycker att det är lika lätt att dra på ett helställ som ett delat, så kan jag förstå att du frågar... :D Men en och annan tycker nog att det är mer akrobatik att få på helstället. Sen kan det ju vara skönt att ta av jackan när man stannar och fikar e.dy. :rolleyes:
Innebär det att du alltid delar på ett delat innan du tar på/av det?
Sedan kan jag ju förstå att man kanske vill ta av jackan om man stannar o fikar men jag är inte mycket för att fika :)

Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Sedan kan jag ju förstå att man kanske vill ta av jackan om man stannar o fikar men jag är inte mycket för att fika :)

Jag har delat och letar nu helställ.
Delar ALDRIG på det, dels eftersom jackan är alldeles för kort att köra solo och dels för att det är stört omöjligt att sätta ihop jacka och byxa med byxan på om man inte får hjälp.
Jag förstår inte hur de tänkt när de gjort det. Lindstrands.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag har delat och letar nu helställ.
Delar ALDRIG på det, dels eftersom jackan är alldeles för kort att köra solo och dels för att det är stört omöjligt att sätta ihop jacka och byxa med byxan på om man inte får hjälp.
Jag förstår inte hur de tänkt när de gjort det. Lindstrands.

Fler med det problemet alltså. Fast det går med lite acrobatik. Fast nu har jag växt ur det stället.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Ja, jag delar alltid på byxor och jacka när jag tar av och på. Det gör maken också. Jag såg honom prova ett helställ på Lelles. Det var kul att se. :D Han fick verkligen 'kränga' för att få på det. Mycket smidigare att ta på brallor, stövlar och när man sedan är ute och klar, tar man på jackan och drar fast den med blixtlåset. Enkelt och smidigt. :D Första gången jag skulle ha på ett tvådelat kommer jag ihåg att pojkvännen (numera maken) hjälpte mig att få ihop blixtlåset. Nu går det på rutin.

Mitt första skinnställ var ett vanligt tvådelat. Men nu är helställ är inget alternativ för mig, eftersom jag har olika uppe och nere. Jag har damjacka och herrbrallor. Men kan vara något att tänka på om man bara har olika storlekar uppe och nere.

Edit: Jag har oxå Lindstrands. :lol Malung var jättebussiga att skicka mig nytt blixtlås så att jag kunde byta ut det korta damblixtlåset (70cm) mot ett långt herrblixtlås (80cm).

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det där kändes väldigt oseriöst..
Nu har jag bara lyckats skaka fram positiv kritik av Perriniställen, men varför påstå att det är italienska ställ när de inte är det?

Det är ju en klassiker. Tror du Lexington och GANT är gamla amerikanska märken, bara för att de marknadsförs som det? :va
Bakom GANT står tre svenskar som outsourcar i princip allt.

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Någon som har koll på om det finns någon "återförsäljare" av skräddarsydda ställ i Stockholmstrakten man kan svänga förbi och få måtten tagna? Blir inte klok på hur man ska mäta vissa av måtten. :mad:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka