Skraj, brud försökte träffa mig med en tunna!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tja!

Var ute och åkte nyss, Olofstorp - Lerum. Körde extra lugnt idag, körde typ 10-20 km/h över hastighetsbegränsningen, väldigt lugnt med andra ord.

Åker förbi en brud, hon har ryggen vänd mot mig först... sen hör hon mig - vänder om sig och försöker träffa mig med en tunna som hon håller. Såg ut som hon skrek också. Ville vända om, men vet att det inte hade slutat bra så jag fortsatte åka. Men jag blev riktigt skraj. Vad fan sysslar folk med? Tänk om jag hade åkt av vägen? Hade jag åkt av vägen hade horan fått sig en läxa och aldrig mer gjort något liknande.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Där är det ju bara ett måste att stanna och höra vad hon vill säga...

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
För de allra flesta så kör man inte "väldigt lugnt" om man kör 10-20km/h över hastighetsbestämningen. Tror bara det är en skillnad i verklighetsuppfattning mellan dig och de boende...

Extra lugnt för de boende är troligtvis 10-20km/h under gällande hastighetsbegränsning.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Lyssna? Vad fan ska man lyssna på henne för, enda rätta är att slå skiten ur henne. Hon fattar inte vad som kunde hänt.

Är du inte verbalt lagd människa? Först lyssna - Sen slå.

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
För de allra flesta så kör man inte "väldigt lugnt" om man kör 10-20km/h över hastighetsbestämningen. Tror bara det är en skillnad i verklighetsuppfattning mellan dig och de boende...

Extra lugnt för de boende är troligtvis 10-20km/h under gällande hastighetsbegränsning.

Visserligen, men det motiverar inte att få en tunna efter sig!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Folk är idioter.

Fast som någon ovan sa, du ska nog inte förvänta dig applåder om du kommer i 10-20 km över, hur lugnt du själv än tycker att det är. Men en tunna? :näsblod

Är det möjligtvis så att du har ett högljutt avgassystem? Kan nog reta upp en och annan...

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Folk är idioter.

Fast som någon ovan sa, du ska nog inte förvänta dig applåder om du kommer i 10-20 km över, hur lugnt du själv än tycker att det är.

Är det möjligtvis så att du har ett högljutt avgassystem? Kan nog reta upp en och annan...

Helt original Hornet -08. Höll samma tempo som de andra vägtrafikanterna. Så det är ju helt ofattbart. Tror nog mer att bruden stör sig på hojar, eftersom det är säkerligen några som kört riktigt snabbt där och ja... tog väl för givet att jag var ute där och buskörde...

Och det stället jag träffade på henne var en rak och fin 70 väg, hade 85-90 km/h när jag mötte henne.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Helt original Hornet -08. Höll samma tempo som de andra vägtrafikanterna. Så det är ju helt ofattbart. Tror nog mer att bruden stör sig på hojar, eftersom det är säkerligen några som kört riktigt snabbt där och ja... tog väl för givet att jag var ute där och buskörde...

Och det stället jag träffade på henne var en rak och fin 70 väg, hade 85-90 km/h när jag mötte henne.

Finns också puckon som när dom blir irriterade på en hoj kastar saker på nästa hoj. Är ju enklare att träffa en hoj som bara kör 15-20 över än föregående som kanske körde 100 över ... :död

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Finns också puckon som när dom blir irriterade på en hoj kastar saker på nästa hoj. Är ju enklare att träffa en hoj som bara kör 15-20 över än föregående som kanske körde 100 över ... :död

Så myckat har man för att man försöker hålla hastigheterna runt bebyggt område!

Det kanke är säkrare ändå att boma satan? De flesta hinner inte reagera innan man passerat och man är ett svåre mål för kringflygande tunnor och annat. :va

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Vad fan sysslar folk med? Tänk om jag hade åkt av vägen? Hade jag åkt av vägen hade horan fått sig en läxa och aldrig mer gjort något liknande.

Tänk om hennes barn stod skymd framför henne och börjat springa ut på vägen, då tror jag du hade fått dig en läxa och aldrig mer gjort något liknande. Tycker du tänker lite mycket på dig själv.
Håller inte med kvinnan på nått sätt i hennes betteende (som säkert inte stavas så?) och vet faktiskt inte hur jag började tänka i dessa tankar eftersom jag aldrig har tänkt såhär förr, håller jag på att bli gheyy? :va

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag tycker HELT klart du skulle vänt om o snackat lite vett i henne! Nästa gång kanske hon faktist träffar!!! Förklara för henne att rätt sätt inte är att riskera vårat liv!!!

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa