skrapa fotpinnar?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hmm på senaste har mina fotpinnar börjat skrapa i nåt fördjävligt vid nerlägg.. kör jag för fort, lägger jag ner onödigt eller har jag bara fel teknik?

lite obehagligt är det ju allt.. stövlarna tar ju stryk med :brinnerup

nån mer som känner av detta?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
sven666 skrev:
hmm på senaste har mina fotpinnar börjat skrapa i nåt fördjävligt vid nerlägg.. kör jag för fort, lägger jag ner onödigt eller har jag bara fel teknik?

Prova att höja "rideheight" på din cykel. Då bör inte fotpinnarna ta i lika mkt.

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
CorbenDallas skrev:
Prova att höja "rideheight" på din cykel. Då bör inte fotpinnarna ta i lika mkt.

hårdare bakfjädring?
..eller menar du nåt annat?

hänga ut mer? nja när pinnarna väl tar i finns dte inte så mycke utrymme att hänga på :tungan

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
sven666 skrev:
hårdare bakfjädring?
..eller menar du nåt annat?

hänga ut mer? nja när pinnarna väl tar i finns dte inte så mycke utrymme att hänga på :tungan

Finns på S-racing, höjning du kan köpa till Firestormen. Är inte så bra markfrigång på den helt enkelt. Brorsan fräser ner sina stup i ett han med.

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
vtwin skrev:
Finns på S-racing, höjning du kan köpa till Firestormen. Är inte så bra markfrigång på den helt enkelt. Brorsan fräser ner sina stup i ett han med.

gött.. får bli en tripp till sracing när lönen kommit då.. dom har lita annat godis jag vill ha med :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Köp inte något som kräver passform bara.. det är inte hans...eh... starka sida direkt..

//jaG

sven666 skrev:
gött.. får bli en tripp till sracing när lönen kommit då.. dom har lita annat godis jag vill ha med :tummenupp

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
sven666 skrev:

Du har väl tagit bort dom där "tapparna" från fotpinnarna? Hur har du foten placerad? Hur mycket hänger du ut? Knäskrapar du? Högra skinkan på vänstra kanten av dynan vid vänsterkurva, eller mindre? Om du hänger ut mer så lutar hojen mindre vid samma kurvhastighet. Enklaste och billigaste sättet är att fixa egna "rearset-plates", dvs plattor som höjer upp fotpinnarna.

Last edited:

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Lokke skrev:
Du har väl tagit bort dom där "tapparna" från fotpinnarna? Hur har du foten placerad? Hur mycket hänger du ut? Knäskrapar du? Högra skinkan på vänstra kanten av dynan vid vänsterkurva, eller mindre? Om du hänger ut mer så lutar hojen mindre vid samma kurvhastighet. Enklaste och billigaste sättet är att fixa egna "rearset-plates", dvs plattor som höjer upp fotpinnarna.

hmm får väl börja hänga ut ännu mera då.. blir nya puckar till löning heltenkelt ;)

är inte såå sugen på att höja fotpinnarna egentligen då firestormen har förbannat skön körställning just nu.. det är verkligen inte jobbigt nånstans oavsett hur fort/sakta man kör.. stort plus heltklart.. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...