Skriv-vad-du-vill-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ja, det har du. :mad:

Men har jag berättat att jag kommer bara jobba ca 4,5mån under 2011? :yoparty :D

Annars har jag hört att det där med att vara pappaledig inte bara är semester... :hihi

Fast jag lär väl märka det under 2012 misstänker jag..
Får man ut några pengar alls när man är ledig så eller är det käka tavelramar som gäller??
Såg nåt om 80% +10% från arbetsgivaren men det finns väl säkerligen ett tak på skiten och det lär man ju passera med råge..
Ja bortsett från att allt var extra ersättningar man får försvinner..
:kommerbehövabliråsossepgaavdenondalilladvärgen.. :gråta

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Annars har jag hört att det där med att vara pappaledig inte bara är semester... :hihi

Fast jag lär väl märka det under 2012 misstänker jag..
Får man ut några pengar alls när man är ledig så eller är det käka tavelramar som gäller??
Såg nåt om 80% +10% från arbetsgivaren men det finns väl säkerligen ett tak på skiten och det lär man ju passera med råge..
Ja bortsett från att allt var extra ersättningar man får försvinner..
:kommerbehövabliråsossepgaavdenondalilladvärgen.. :gråta

Semester o semester... är faktiskt rätt underbart att få tid att tillbringa med sitt/sina barn. :)
Så semester är också en tid jag spenderar med barnen (ok, frun också)... förutom när jag spenderar tiden med hojen... vilket det också kommer bli under pappaledigheten. :yoparty
Blir en hel del bantid nästa år, har redan ca 10dagar inbokade. :yoparty

Vad gäller ersättningen så är det 80% av lönen upp till 24.000:- tror jag det är... någon ersättning från arbetsgivaren är upp till arbetsgivaren, vet de som inte ger något och de som täcker upp resten så man får 80% av hela lönen.
Själv får jag ca 10k mindre netto per månad när jag är pappaledig (vi väljer att bara ta ut 5 dagar istället för 7 också) men det kompenseras av att frugan numera ligger på ungefär samma lön som jag och med delad ekonomi så kvittar det vem som är ledig då. :banana

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Semester o semester... är faktiskt rätt underbart att få tid att tillbringa med sitt/sina barn. :)
Så semester är också en tid jag spenderar med barnen (ok, frun också)... förutom när jag spenderar tiden med hojen... vilket det också kommer bli under pappaledigheten. :yoparty
Blir en hel del bantid nästa år, har redan ca 10dagar inbokade. :yoparty

Vad gäller ersättningen så är det 80% av lönen upp till 24.000:- tror jag det är... någon ersättning från arbetsgivaren är upp till arbetsgivaren, vet de som inte ger något och de som täcker upp resten så man får 80% av hela lönen.
Själv får jag ca 10k mindre netto per månad när jag är pappaledig (vi väljer att bara ta ut 5 dagar istället för 7 också) men det kompenseras av att frugan numera ligger på ungefär samma lön som jag och med delad ekonomi så kvittar det vem som är ledig då. :banana

Men kollar man Unionen (och nånstans på FK som jag inte hittar tillbaka till ) så står det att har man kollektivavtal på arbetsplatsen så kna/ska man få 10% extra av arbetsgivaren...

Jo det blir ungefär samma för oss när jag är ledig.. :(
Kommer inte ihåg exakt men det var nånstans runt 10-12k mindre per månad. Gäller att spara fint innan mao...
När frugan är ledig så slår det inte så hårt.. tror det var runt 5k då så..
Men det svider duktigt ändå..

EDIT: Men om man skulle lägga till länkhelvetet då.. :D
https://www.unionen.se/Templates/Article____53436.aspx

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Men kollar man Unionen (och nånstans på FK som jag inte hittar tillbaka till ) så står det att har man kollektivavtal på arbetsplatsen så kna/ska man få 10% extra av arbetsgivaren...

Jo det blir ungefär samma för oss när jag är ledig.. :(
Kommer inte ihåg exakt men det var nånstans runt 10-12k mindre per månad. Gäller att spara fint innan mao...
När frugan är ledig så slår det inte så hårt.. tror det var runt 5k då så..
Men det svider duktigt ändå..

Det sköna är att hela vår budget är byggd på den här minskade inkomsten sedan några år tillbaka... så när vi väl tjänar full lön (om ett år ungefär) så kommer det kännas kanon. :)

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
ni bara tänker på ledighet...när feen jobbar ni igentligen ? :rofl

slashasar...:pissed :surkart

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Hmmmm... Jag får varken sömn eller kaffe på mitt jobb, det kanske är därför resultatet blir som det blir...

åja så länge tunnorna inte ramlar ur himlen så har du ju gjort ett bra jobb el hur..?

frrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeddddddddddaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag !!!!!!!!!!

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife