Skriv-vad-du-vill-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sanning med modifikation skulle jag vilja säga. Och om någon skulle säga så till mig att jag skulle ge upp innan jag har börjat, då skulle jag påpeka det för deras chefer att de är olämpliga i sin tjänsteutövning.

Att rätten sedan alltid dömer i moderns favör är något som börjar klinga av mer och mer.
Men minns att varje historia har två sidor och som vän till den ena sidan får man just höra endast ena sidan

Nja, familjerätten (eller vad det nu heter) är ju ingen rättsinstans utan någon sorts instans som uttalar sig i första hand och det med att det hade varit lättare om han hade varit mamman sas mer som en suck under ett av de första samtalen.

Och visst, jag är vännen och får väl mest höra från ena parten... men jag har/hade väldigt bra insyn i deras förhållande och liv och det är inte så svårt att märka av att något är galet när hon tar barnen och packar allt bohag i en släpkärra och drar till Norge när han är på tjänsteresa i Indien. :död
Däremot hade definitivt tidsaspekten mot sig då han bara sjönk genom jorden när allt hände och det dröjde lite tid innan han hade orken att faktiskt ta upp en fight kring det... tyvärr.

Det sjukaste är att hon fortfarande kontrollerar allt vad gäller barnen... hon bestämmer när han får träffa dem trots beslut i rätten om hur ofta och hur länge besöken skall vara. :död

Well well, hela grejen är så sjuk men nu äntligen är han på banan igen, men det jag ville säga från början var inte just det här fallet utan snarare hur viktigt det är med bra folk omkring sig när man slåss som du (Pluggen alltså) gör.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jo, jag vet det... jag har som sagt läst allt du skrivit om det.
Men jag personligen hade inte tagit med det i anmälningen utan fokuserat på att få tyngden på urkundsförfalskningen alternativt egenmäktigt förfarande eller vad det nu kan kallas.

Men än en gång, jag kommer själv ihåg hur missnöjd du var på det jobbet... du skrev om hur pissigt det var och att det äntligen var över. Är det då inte bättre att fokusera framåt?
Jag förstår att du vill ha något sorts closure eller vad man kan kalla det men du får se upp så du inte riskerar din egen hälsa på köpet.

Som exempel kan jag nämna att jag har stått bredvid och sett hur min bästa vän fightats i rätten för sina barn som modern tog med sig och flyttade till Norge... det är egenmäktigt förfarande och det går emot någon genevekonvention och diverse annat... men ändå så gick rätten på mammans linje trots att man enligt lag eller vad det handlar om säger att man inte ens får ta med sig barnen till annat län utan båda föräldrarnas medgivande.
Nu bor barnen i Norge och han träffar dem typ en helg i månaden och på köpet har han varit sjukskriven i över ett år pga djup depression och allt möjligt...
Det jag menar är att man får se upp så man inte riskerar hälsan om det visar sig vara vettigare att fokusera framåt istället... samtidigt måste man ju göra det man känner är rätt.

Oavsett vad så hoppas jag att du har någon/några omkring dig som du kan prata med och som stöttar dig i dina beslut. :krama
Det är inte lätt att vara den personen när det sen också trillar in alkohol i bilden osv osv... nu är bästa polarn på banan igen men det var 2-3 ganska jobbiga år även för oss som försökte hjälpa.

Visst har jag varit missnöjd, men grejen har varit den att trots att jag inte jobbar kvar så fortsätter dom att förstöra för mig, dels för att det är många som tjatar om referenser, dels så tog det ett jävla tag att få mina papper... Så trots att jag inte jobbar där så är det inte över! Dessutom så sitter man i en jävligt kinkig situation när man söker jobb när man går utan, för det är MÅNGA arbetsgivare som vill att man ska jobba i princip gratis så man hamnar i ett läge där man får bjuda under alla andra som söker jobbet för att man ska vara aktuell... Så hur man än vänder på det så sitter man i rävsaxen...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Morsan fällde veckans kommentar tidigare när hon frågade brorsan om det var kul med bebisen (nybliven farsa)... Vad fan ska han svara på det? Nä, jag tänkte byta bort henne mot en video?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Antagligen, bättre att tänka till innan än efter i så fall...

Jo, är det på fullaste allvar så har man ju satt sig i skiten.
Men oftast byts tanken ut mot ovillkorlig kärlek igen ganska snabbt... men ibland så är det att man börjar skriva på en bortskänkesannons på blocket. :gnissla

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Antagligen, bättre att tänka till innan än efter i så fall...

Ja, det kan man ju inte anklaga honom för att göra för vad jag vet så kände domvarandra mindre än ett år innan hon blev gravid...

Jo, är det på fullaste allvar så har man ju satt sig i skiten.
Men oftast byts tanken ut mot ovillkorlig kärlek igen ganska snabbt... men ibland så är det att man börjar skriva på en bortskänkesannons på blocket. :gnissla

Ja, den är ju en klockren kandidat till "Best of blocket"...

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Goooooooooood moooooooooooorning... :D

:fanTrollfårjujobbaoskitpåmorgonarnujue

Fast jag börjar iofs 8 (imorse gled jag in på jobbet 08:20 :slacker) istället för 06:30 så det gööör inget.. :D :sovmorgon

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Goooooooooood moooooooooooorning... :D

:fanTrollfårjujobbaoskitpåmorgonarnujue

Fast jag börjar iofs 8 (imorse gled jag in på jobbet 08:20 :slacker) istället för 06:30 så det gööör inget.. :D :sovmorgon

Sweet.. Själv gled jag in, så som på en räkmacka, vid 09 och tog en frukostmacka det första jag gjorde... :)

Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Sweet.. Själv gled jag in, så som på en räkmacka, vid 09 och tog en fruckostmacka det första jag gjorde... :)

Hehe.. Ja för mig blev det kaffepaus det första som hände.. haha..
Intressant att planerarna får nått gjort alls med tanke på hur många fikapauser och allt annat de har hela tiden... :rofl
:ännumerslacker

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife