Skrivbordet 'hängersig' efter Norton avinstallation.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Som topic, mitt Norton går ut i dagarna. Funderar på att använda annat virusprogram. Problemet är att efter avinstallationen så krånglar skrivbordet.
Försöker jag klicka på ikon startas skrivbordet om (alla ikoner försvinner några sekunder)

Varför klarar sig inte burken utan Norton. Har rensat i regedit, sökt norton filer manuellt o.s.v. :mad: :va

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
De där har ja också haft trassel med och det slutade med att jag manuellt fick gå in i registret och kasta allt som hette symantec..
Hur fan ja än gjorde så låg det nåt skit kvar av Norton...
Nä.. bojkotta skräpet.

arv skrev:
Som topic, mitt Norton går ut i dagarna. Funderar på att använda annat virusprogram. Problemet är att efter avinstallationen så krånglar skrivbordet.
Försöker jag klicka på ikon startas skrivbordet om (alla ikoner försvinner några sekunder)

Varför klarar sig inte burken utan Norton. Har rensat i regedit, sökt norton filer manuellt o.s.v. :mad: :va

Dr.Bike

Guest
Har ditt skrivbord fyra ben? Hoppas det står stadigt när det väl startat om... ;)

Skämt åsido: Det är bara att göra som ambulans säger + att du kan hämta ett av alla gratis registerstädningsprogram som finns.
Mitt favvo är det finska jv16.exe
Men det finns hur många som helst. Registry First Aid t.ex

Kolla på Major Geeks

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Kör du med en ärlig NIS?
Frågar man deras interaktiva hjälp, på deras supportsida, så står det vad man ska ta bort och hur man ska göra det. (man kan kolla där oavsett status på versionen)

Liknande fenomen uppträder när datorn ska rota i växelfilen (den heter pagefile.sys och ligger i C)

Om du har mycket minne så försvinner problemet om du ställer in windows att inte använda växlingsfil.

Jag ser bara fenomenet med långsam uppdatering av skrivbordet, på min gamla P3:a när jag kör DC++ tillsammans med andra program.
Alla mina burkar kör förtillfället NIS 2005.

Nu hittade jag det - Om det inte gick att avinstallera NIS på det "rätta" sättet så raderar du bara NIS relaterade kataloger, Laddar hem och installerar "msicuu2.exe" från Micro$oft.

se "mitten" sektionen där det är listat vad du ska ta bort via msicuu2.exe

www.symantec.com/install

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...