Skulle byta tändstift på ninjan...

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Idag tänkte jag byta tändstift på min Kawa. 40 skruvar senare kom jag år tändhattarna bara för att upptäcka att de var en meter långa och en så lång tändstiftsnyckel har jag inte :(

Var kan man köpa en billig och lång sådan som passar för mitt ändamål? Vad är det för mått på hylsan till stiftet (typ 16mm, 20,5mm, eller vad)?

Börjar sakna min gamla Push Dakota, hehe :D

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Jo jag har en uppsättning men inget som passar tändstiften!!! Hittade lite smått och gått i Biltemas katalog men vet inte säkert vilken dimension det ska vara osv. Hoppades att någon som vet skulle läsa detta.

Annars får jag väl åka till nån Kawa-verkstad och sånt är dyrt ;)

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
orginaltändstiftnyckel kostar en dryg hundring men då får man iaf en fantastisk gummimupp som håller fast tändstiftet medans man skruvar i och ur, men det finns även billigare, men är man lättlurad som jag så är man ;)

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Thundercat skrev:
Hade han haft en riktig hoj som vi har så hade han haft det.. men nu har han ju en kawa... :D
Du verkar ha rätt...Skickar de inte med en tändstiftsnyckel? Vad snålt...
twak.gif

/A

Last edited:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Har råkat ut för samma upptäckt. Biltema har inget passande. Köp en orginal för ca 80 spänn av pressad plåt. Ingen kvalite men funkar.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Thundercat skrev:
Hade han haft en riktig hoj som vi har så hade han haft det.. men nu har han ju en kawa... :D
den förra ägaren var en yamahaälskare så han snodde den för honom: ):):):):) ps det ingår visst i orginalsatsen en nyckel för tändstiften ds

Fridolf

RaD4
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki zx9r -96, CBR 929RR, Ktm 250
Killeak skrev:
Jo jag har en uppsättning men inget som passar tändstiften!!! Hittade lite smått och gått i Biltemas katalog men vet inte säkert vilken dimension det ska vara osv. Hoppades att någon som vet skulle läsa detta.

Annars får jag väl åka till nån Kawa-verkstad och sånt är dyrt ;)

Hade sama problem förra helgen........köpte en lång hylsa på biltema som passade för 24,90 med gummi insats som håller fast tändstiftet :tummenupp

Finns med i biltema katalogen..........

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Thundercat skrev:

Tacka vet jag Fireblade.. ja får plats med ett skrovmål, plusmeny med läsk under passagerarsadeln... det kallar ja riktig hoj :eek:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Killeak skrev:
Var kan man köpa en billig och lång sådan som passar för mitt ändamål? Vad är det för mått på hylsan till stiftet (typ 16mm, 20,5mm, eller vad)?

Till min ninja 96'a så köpte jag en lång hylsa på en vertygsfirma, som jag sen svarvade ner för att den skulle passa i det grymt smala hålet för stiftet. Kommer inte ihåg exakt, men det var definitivt inte större än 16mm stiftet.

PS. KRATTAN, du som snodde min hylsa, vad är det för mått på den!?!?! Dvs, vad är det för mått på Husa-stift??? DS.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Glöm inte hur det ser ut under sadeln på en mellangammelgixxer.. :fakta

//jaG

ambulans skrev:
Tacka vet jag Fireblade.. ja får plats med ett skrovmål, plusmeny med läsk under passagerarsadeln... det kallar ja riktig hoj :eek:

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...