Skulle hja förlorat körkortet!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Idag knöt det sig i magen. Riktigt dålig kände jag mig när jag såg dem.

Ljusen, de blåa, blinkandes bakom mig när jag ligger i 145km/h på motorvägen med en mercedes 312D

Aldrig förr har jag varit så säker på en sak som idag när jag skulle förlora mitt körkort. Jag hatade mig själv på en sekund eftersom man ingenting tjänar på att gasa i 140 istället för 110.....

Jag blinkade till höger och väntade på att de skulle ge signal så jag skulle stanna.
Han ligger bakom mig fortfarande.
Hmmmm.....
VRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOMMMMMMM........

MC-snuten blåser förbi med ljud&ljus på högvarv.

Jag såg honom minimeras bortom krönet och efter 8sekunder var han borta.
Tack.

nu ska jag inte köra onödigt fort eftersom jag nu inser hur värdefullt mitt körkort verkligen är för mig.
Känslan satt i längre än från en resa med Ving ;)

750RR :eek:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Gör du något annat än att köra för fort och bli skrämd av poliser?

Skåningar :fart

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Ja som han som inte är Christer Glenning sa när Peter Settman
frågade om Christer Glennings skägg var äkta.

"Körkortet sitter lösare än skägget" - han som inte är Christer Glenning

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Efter många erfarenheter med blåbären kan man bara konstatera en sak... allt beror på vilken polis det är och vilket humör han är på...

Ibland kan man bli riktigt förbannad på deras dubbelmoralsom jag blev för någon vecka sedan...

Körde precis utanför stan på en 50 väg i typ 70km/h och möter en snutbil som genast vänder och kör efter mig, "skit samma" tänkte jag, han stannar mig nog bara för en rutinkontroll... vid nästa rödljuse kör han upp bredvid mig i "omkörningsfilen" men verkar inte vara intresserad av att stoppa mig, utan kör om mig när ljuset slår om... jag ligger bakom honom och blir smått förundrad över att han kör i 80-85 km/h på en 50 väg utan blåljusen eller någonting... några hundra meter bort möter vi en 245:a utan ljusen... snutbilen kör över i mötande fil och nästan prejar in 245:an i en busshållplats, när 245:an bara kör vidare så gör snuten en burnout och kör fel håll i en rondell för att köra efter 245:an, fortfarande utan blåljusen... Jag hade god lust att köra ikapp honom och skälla på honom för att han både körde alldeles för fort och nästan prejade in den andra bilen i en busshållplats... så gör man inte!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Börjar det inte bli alltför många vardagsberättelser om sånt här nu?:-D

vad tusan det en polisbil körde om mig igår, tydligen bråttom nånstans.

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
kaZmur skrev:
Efter många erfarenheter med blåbären kan man bara konstatera en sak... allt beror på vilken polis det är och vilket humör han är på...

Ibland kan man bli riktigt förbannad på deras dubbelmoralsom jag blev för någon vecka sedan...

Körde precis utanför stan på en 50 väg i typ 70km/h och möter en snutbil som genast vänder och kör efter mig, "skit samma" tänkte jag, han stannar mig nog bara för en rutinkontroll... vid nästa rödljuse kör han upp bredvid mig i "omkörningsfilen" men verkar inte vara intresserad av att stoppa mig, utan kör om mig när ljuset slår om... jag ligger bakom honom och blir smått förundrad över att han kör i 80-85 km/h på en 50 väg utan blåljusen eller någonting... några hundra meter bort möter vi en 245:a utan ljusen... snutbilen kör över i mötande fil och nästan prejar in 245:an i en busshållplats, när 245:an bara kör vidare så gör snuten en burnout och kör fel håll i en rondell för att köra efter 245:an, fortfarande utan blåljusen... Jag hade god lust att köra ikapp honom och skälla på honom för att han både körde alldeles för fort och nästan prejade in den andra bilen i en busshållplats... så gör man inte!!

Ojoj, ta inte i så du skiter! :p

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...