Skurna slicks och regndäck

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Har lite undringar om skurna slicks och regndäck, mitt bakdäck är slut nu, ett michelin pilot power 160/60-17, har funkat kanon tycker jag även när det har varit blött ute, men nu undrar jag om det är mycket skillnad på skurna slicks och regndäck eller är det ett bra alternativ för en medelmåttig förare som jag, det säljs ju ganska många här på sporthoj och dom är ju billiga jämfört med "fabriksdäck". Kör till 90% på asfalt.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
alex79 skrev:
2449007 Har lite undringar om skurna slicks och regndäck, mitt bakdäck är slut nu, ett michelin pilot power 160/60-17, har funkat kanon tycker jag även när det har varit blött ute, men nu undrar jag om det är mycket skillnad på skurna slicks och regndäck eller är det ett bra alternativ för en medelmåttig förare som jag, det säljs ju ganska många här på sporthoj och dom är ju billiga jämfört med "fabriksdäck". Kör till 90% på asfalt.
Regndäck är inte å tänka på, dom håller ingenting då det är torrt. Skurna slicks regerar om du kan få dom till bra pris och är villig att kränga däck relativt ofta. Mycket bättre fäste och kortare uppvärmningstid.

MEN, i totalekvationen för gatdäck kontra slicks måste du räkna med det faktum att du gör av med typ 2-4 slicks på samma tid som du gör av med ett gatdäck typ Pilot Power. Allt beroende på körstil och skick på det beggade slickset. Och som sagt, en förutsättning är att du kränger själv eller får det gjort utan kostnad. Svårt att räkna hem det annars.

.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...