Skydd för plåtkant?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Jag vet vad jag vill ha men inte vad det heter så nu behöver jag lite hjälp. Jag ska göra en hylla i en hundbur. Jag tänkte kapa till och bocka en 1,5-2 mm plåt och sätta ett skydd/skoning runt om så ingen gör illa sig mot kanten. Det ska vara nåt liknande som i en bil där man monterar en list som skydd där två plåtar fogats mot varandra.

Jag ska bara bocka plåten som ett L och fästa med stripes/buntband i en liknande bur:
hundbur225.jpg

Det jag är ute efter är nåt liknande en sån list som sitter runt om falsen in i bagageutrymmet, fast i miniformat då. Andra idéer är välkomna. Det får inte bli smäckigt med gaffatejp men det kanske finns andra lösningar än jag tänkt på. Obs! Det får gärna vara rimliga pengar, dvs. att jag slipper köpa 200 meter eller så.

Bifogat

• DSC_6935.jpg
    DSC_6935.jpg
    76.4 KB · Visningar: 190
Last edited:
Bra, nu har jag lite uppslag. En liten U-list kan jag limma fast det var clips-list jag var ute efter och det fanns för 1,5-4 mm. De där verkade vara lite mer riktade mot företag dock. Vill gärna inte ha en rulle i garderoben med 498 meter kvar när jag är klar :)

Kuntze hade precis det jag vill ha. Då gäller det bara att hitta nån enstaka meter då.

Bifogat

• clipslist.jpg
    clipslist.jpg
    148.9 KB · Visningar: 820
Last edited:
Kuntze funkade

Tack sportbike, det var inga problem hos Kuntze:

Mvh

Hej!
Jag är som privatperson ute efter bara ca 3 meter av den här listen, art.no. 602.1. Går det att köpa en sån kort bit?
Mvh, Niklas

En list liknande det där hade en del äldre hojar på kanten av kåpglaset. Och de kan även finnas på andra ställen på motorcyklar. Min DR650SE har någon såndär list i underkant av tanken.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick