Skydd på pocketbike!?

Alper

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Hoj
no
Hej!
Jag undrar om det är någon som har något förslag på vad för skydd man ska använda om man åker mini-motorcykel? Skinnställ är lite överdrivet dyrt, något sånt här behöver jag:

Någon som har något förslag på bra och billiga? Tack.. :tummenupp

:banana

Mvh/Alper

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Om 1,2,3 ser likadana ut när man har dem på sig så tror jag 4:an är bäst för att remmarna är skyddade där, man skrapar ju hela skyddet i kurvorna så om remmarna går på framsidan kommer de ju att paja på en gång.

Alper

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Hoj
no
Ninjaboy skrev:
Om 1,2,3 ser likadana ut när man har dem på sig så tror jag 4:an är bäst för att remmarna är skyddade där, man skrapar ju hela skyddet i kurvorna så om remmarna går på framsidan kommer de ju att paja på en gång.

Jo det har du rätt i, kanske var mer cross skydd det här i så fall :4skrika

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ninjaboy skrev:

Fyran tror jag är för armbågarna. Det är helt klart vettigt. Att det är bra med knäskydd/knäpuckar säger väl sig självt.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Det där ser ut som cross-skydd som du har under ett par byxor, vet inte om det är nyttigt att skrapa knän med dom.. det blir iaf dyrt :)
Ta ett par knäskydd du har till inlines å förstärk dom med lite metall eller liknande, själv kommer jag nog köra med ett par Trackpants, hjälm å handskar så länge man orkar....

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Alper skrev:
Ungefär sånna där? :banana

Eftersom att Bebbe verkar ha återgott till arbetet istället för att surfa SH på firmans bekostnad så svarar jag åt han.

Jupp det är ungefär sådana där han kör med.

Själv så har jag nyligen införskaffat knäskydd till skateboard, dom är bredare än de till inline och ska nog funka fint.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Alper, apropå skydd. Skulle du ha 3 eller 4 stänkskärmar? Skickas isåfall imorgon eller övermorgon. Har reserverat 4 st.
Kolla PM-lådan på pocketbike.nu

:tomten

Ontopic: Skydd börjar man använda efter man slagit sig en första gång, annars känner man inte den rätta motivationen... :3freak

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Med en pocketbike som körs i drygt 100 knutar på utomhusbana - använder man gärna ett riktigt skinnställ och ger avkall endast på stövlarna, för att kunna vika upp fötterna ordentligt (mjuka touringstövlar är funkis). Det gör ont att gå i backen även om man sitter lågt. Glöm för all del inte pungskyddet! :hihi

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
skinnställ är nog att rekomendera.
Visserligen går väll inte sojja räcers så fort men ändå, det är ju ingen riktig minimoto.
Finns begagnade skinnställ i överflöd så det borde väll gå och hitta till vettig peng.

Last edited:

Coola Ola

Guest
Nackdelen med ett fullt skinnställ är att man sitter så obekvämt. Själv kommer jag köra med knäskydd, jeans samt jackan till skinnstället.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Coola Ola skrev:
Nackdelen med ett fullt skinnställ är att man sitter så obekvämt. Själv kommer jag köra med knäskydd, jeans samt jackan till skinnstället.

har du tänkt att repa din jacka? för det kommer du nog göra i så fall, ja åker i militärbrallor med nå mjukisar under, nåra tröjor å så nå knäskydd, ibland, har inga egena så ja brukar försöka låna när det nite går åker ja utan. Hjälm e självklart.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Elgasen skrev:
Är det bättre att repa överkroppen? :va

nej, det är klart, tänkte mest på att man ska kanske använda nån gammal jacka eller något, funkar ju bra med "vanliga" kläder oxå, så länge det är av lite kraftigare modell, det går ju inte så jävla fort.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...